moet mijn vriendin wel of niet haar hond in een pension doen?

mijn vriendin gaat binnenkort op vakantie naar amerika. omdat ze haar hond niet mee kan nemen moet ze hem ergens anders laten. ze vraagt zich af of ze haar hond nou in een pension moet doen of dat ze beter een andere oplossing kan zoeken

Toegevoegd na 1 dag:
ze gaat drie weken weg en de hond is een jaar (ongeveer)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Dat ligt aan haar voorkeur. Als ik mijn hond zou wegbrengen, zou ik mijn hond NOOIT naar een pension brengen waar hij 1 uur per dag mag "spelen" en waar hij niet zijn eigen voer krijgt. Ik zou naar een pension gaan waar hij de hele dag in roedelverband mag verblijven, en zijn eigen eten of vers vlees krijgt ;-)

Je kan ook op Marktplaats een advertentie plaatsen, bij die mensen langsgaan, 3 daagjes op proef etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Haha, je weet echt veel van honden! Goed antwoord en creatief dat je denkt aan 'gastouders'!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op MP weet je nooit wie je treft. mensen kunnen zich leuk voordoen om een paar cent te verdienen, maar het lijkt me prettig als ze ook echt bij de hond betrokken zijn, en niet bij wat inkomsten waardoor ze zo gemotiveerd over kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"3 daagjes op proef"
Je ziet zelf wel hoe je hond terugkomt, en ik neem aan dat Iris28 tijdens de vakantie ook nog een paar keer kan langskomen om te checken :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het geval dat je nog steeds alles beter weeD : zie mijn foto !
paulus811
12 jaar geleden
heb je last van frustraties yann1?
Neem aan dat er nog tijd is voor het zoeken naar een goed pension voor de hond,dat zou ik doen.Kan misschien bij jou in huis als je niet teveel weg bent of bij vrienden maar denk dat het dan al was opgelost.Weet niet hoelang ze wegblijft maar neem aan langer dan een week en dan komt een pension in zicht .Vraag ook de dierenarts meestal weet die ook goede in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast dat een pension onbetaalbaar is ( naja erg duur) zou ik het beest proberen in een huisgezin te plaatsen. Hoe lang gaat ze eigenlijk? Als het 2 weken is dan zou ik er niet zo moeilijk over doen trouwens, dan overleefd hij een goed pension wel, maar als het een maand of langer is toch een gezin ( marktplaats) . Wat voor hondje is het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Freespirit , goed antwoord ! ++++
Hoe lang blijft ze weg ? Hij mag eventueel wel bij mij . En wat is het voor hond ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Een van mijn honden is 'ns ca. 1 maand in 'n pension geweest .Toen ik haar ophaalde kon ze bijna niet meer lopen . NIET NAAR 'N PENSION BRENGEN ! Ik heb 'n tuin van 9000 m2 . Dus laat het maar even weten .

Toegevoegd na 1 dag:
Iris, als ze geen geschikte plek kan vinden , mag ze wel bij mij.Je kunt contact opnemen via berichten, bovenaan de pagina.

Toegevoegd na 5 dagen:
voor iedereen die alles beter weet via internet is deze foto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ene pension is natuurlijk het andere niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou idd, wij brachten onze hond altijd naar een kleinschalig pension. voor elke hond was er elke dag 1 op 1 aandacht, en als het onderling klikte mochten de honden gewoon in de huiskamer bij deze mensen (woonden dan ook erg riant in een bos) :) vind het een raar advies als iets gebaseerd is op maar 1 persoonlijke negatieve ervaring. wie weet had de hond wel spierpijn omdat ie de hele dag kon spelen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij hebt 'n ander soort verstand dan ik . IK maak fouten maar 1 keer. Mijn antwoorden zijn gebaseerd op dierenLIEFDE . Je gaat me toch niet proberen te vertellen dat je aan iemands neus kan zien of mijn hond het goed krijgt of niet in dat pension. Ik heb Iris uit dierenliefde 'n genereus aanbod gedaan. Maar ik vrees dat je alles beter weet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE HOND HAD GEEN SPIERPIJN ! Hij had 'n maand in dat hok gezeten! 'n dag daarna of zo liep hij weer heel normaal. Euca, maak 'ns 'n paar aantekeningen van hetgeen ik schrijf. Is beter voor jou en voor je honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eens normaal... Niemand doet je iets hoor. Je baseert je advies op één ervaring. Dat heet generaliseren, en over het algemeen is dat niet echt goed. Als 1 turk bij je in de buurt tuig is, betekend het niet dat ze allemaal zo zijn. Ik hoop dat je dat wel snapt. Verder, zijn er génoeg góede pensions, dus om op deze vraag te antwoorden:
Je gaat me toch niet proberen te vertellen dat je aan iemands neus kan zien of mijn hond het goed krijgt of niet in dat pension. Jawel, dat kan wel. Je hebt gewoon niet goed genoeg gezocht op internet en het eerste beste pension gepakt. Dus dat noem ik geen dierenliefde nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mutella , Mijn 1e reaCTIE HIER SLAAT OOK OP JOU . Jouw antwoord betekenT met 'n T , dat ik op 'n site kan zien of iets goed is ! Onvoorstelbaar zo'n ........ antwoord !
paulus811
12 jaar geleden
schreeuw eens niet zo.
van de week nog een vakantie geboekt waarbij de hond mee kan. had dit niet gekund had ik gekozen voor iemand die ik goed ken en vertrouw en de hond kent (en hond de persoon natuurlijk) zodat deze op mijn hond kon passen (huis hier ter beschikking eventueel zodat de hond niet uit zijn eigen omgeving hoeft)

ik vind het raar als mensen veel geld uit geven aan een vakantie maar ineens beknibbelen als het om een huisdier gaat. een kennel is prijzig ja, maar dit soort dingen weet je als je aan een dier begint.

er zijn kennels die minder honden opvangen. je hond krijgt daar meer aandacht. sommigen hebben een speelweide als de hond zich sociaal kan begeven onder andere honden.

bij een goed kennel zijn ze streng, entingen moeten voor elkaar zijn, men kijkt naar het gedrag van de hond, hond moet gezond zijn (parasieten of andere aandoeningen etc)

je kan ook een kennis vragen de hond te verzorgen natuurlijk, of iemand die een bijbaantje zoekt maar hier zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

je vriendin kan ook aan jou vragen of je haar hond wil verzorgen, miss is dat een optie? (al dan niet icm uitlaatservice als je het te druk hebt)

Toegevoegd na 15 minuten:
bij de link vind je alle pensions die aan de eisen en voorwaarden van de branche-organisatie moeten voldoen. welke dit zijn kan je lezen in de 'algemene voorwaarden' (PDF bestand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zal ik mijn hond niet in een kennel doen. Je weet niet of een andere hond een ziekte meeneemt van huis en misschien worden ze er niet goed verzorgt. Misschien kent je vriendin iemand of een familie waar zij de hond kan plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen onze hond altijd naar een pension, ze vind het er altijd helemaal super. Ze mag de hele dag met andere honden spelen en heeft haar eigen mand en voer.
Aan het einde van de vakantie is ze wel heel blij om ons te zien, maar ze wil liever niet mee, veel te leuk daar denk ik ;) (kan er ook aan liggen dat ze de auto niet helemaal geweldig vind).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je twijfelt ga er dan eens lang en kijk waar de hond terecht komt. Dan kun je samen beslissen om het wel of niet te doen. En zijn namelijk hele goede pensions en mindere dus even voor die tijd informatie inwinnen is nooit verkeerd.