Tips bijvoeden kittens ?

2 van onze kittens van een nestje van 7 hadden/hebben een 'verkoudheid' . Doordat het neusje een beetje dicht zit willen ze niet drinken. Maar ook als ik het neusje voorzichtig schoonmaak zodat ze daar door kunnen ademen, willen ze niet drinken. Niet bij mama, maar ook niet als ik het zelf doe met kitten poeder melk. De eerste dagen kwamen ze echt heel erg goed en veel aan, rond de 30 gram per dag zelfs! Maar nu zijn ze dus al 2 dagen afgevallen. De enige optie is dus bijvoeden, maar hoe krijg ik ze aan het drinken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

geduld, geduld, geduld.
soms helpt het als je het speentje wat heen en weer beweegt, en zet dat ze aan tot zuigen.
ze zijn nog maar klein, en moeten het nog even doorkrijgen.
je moet er echt op je gemak voor gaan zitten en de tijd nemen.
ik fles geen kittens, maar wel jonge haasjes, en ik zit gerust een half uur te tutten en te proberen voor ze eindelijk willen zuigen.
Rieneke1