Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zien katten in het donker goed en kunnen ze de weg naar huis ook in het donker vinden?

Mijn kat is om 21.00 weggegaan en is normaal voor het donker thuis. vinden ze over het algemeen hu huis terug in het donker? Het is nu 00.10, hij is voor zijn doen lang weg.

Toegevoegd na 10 uur:
Hij is weer thuis. kwam tegen 10.30 aanlopen. Opluchting :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterkte met wachten! Ik heb geen verstand van huiskatten, maar ik kan me voorstellen hoe vervelend en bezorgd je je nu voelt! Ik hoop voor je dat hij snel thuis komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt rinke! En de kat naar lol hebben (waarschijnlijk) haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten kunnen uitstekend zien in het donker. Hij is waarschijnlijk gaan joetsen, zoals we hier in Limburg zeggen.
Ik kan me goed voorstellen dat de onwetendheid erg spannend (negatieve spanning uiteraard)is.
Sterkte en geef hem maar lekker een aai over de bol als hij er weer is.
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is nog niet thuis
Rieneke1
11 jaar geleden
ik hoop dat ie gauw z'n opwachting weer maakt niels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is net aan komen lopen! meneer had honger!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet u wel, net wat ik u schreef, hopelijk heeft u goed geslapen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fijn niels, dat is toch een hele grote opluchting, he ?
denk nou niet de volgende keer oh oh als het langer duurt, dan maakt hij gewoon een groter rondje door het dorp/de wijk, echt waar !!! (((o))) zie dit als het huis en steeds grotere rondjes (actieradius) hij onderzoekt de buurt ! :)
Rieneke1
11 jaar geleden
fijn dat hij weer terug is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn dat hij weer terug is! Katten zijn ook net pubers hè...