wie weet waar je antischimmel voor katten kan kopen?

mijn kat heeft ringworm ik dep al met imaverol .nu hoor ik dat je ook beter tabletten er bij kan geven ,ik lees op alle forums over griseofulvine tablet wat doeltreffend werk ik zie alleen nergens waar je het kan bestellen .naar dieren arts is geen optie ze word helemaal gek als ze mee moet naar daar .ze heeft het al eerder gehad en toen was t wel gelukt om er heen tegaan imaverol gekregen maar om ze er mee te wassen is een probleem.wie kan mij verder helpen .of ervaring met een andere tablet .

11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Gebruik Milbemax Grote Kat 4 tabletten
De medicijnen die je doorgaans van dierenarts koopt, dood de meeste wormen maar niet allemaal.
Bij onze katten gewerkt.
Suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
de kat heeft schimmel, geen wormen.
luna400
11 jaar geleden
ringworm is schimmel
luna400
11 jaar geleden
flevoboy ik heb de tabletten besteld je zeg 4stuks hoe geef ik die in hoeveel tijd er tussen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb begrepen dat je wormen hebt, tenminste dat leid ik uit je verhaal op. Op de verpakking staat hoe je het moet toedienen, afhankelijk van gewicht van de kat.
Het is dus niet voor de schimmel?? Maar je kan ook bij de dierenarts medicijnen halen, zonder dat je de katten meeneemt. Als je het maar goed kan omschrijven/beschrijven.
Rieneke1
11 jaar geleden
luna, dan heb je dus een kat zonder wormen, maar nog steeds met schimmel *zucht*
ga nou niet zelf lopen experimenteren, onderschat schimmel niet!
Rieneke1
11 jaar geleden
flevoboy; dat kan niet, de kat moet mee.
je zal toch naar je dierenarts moeten; vraag van tevoren een kalmerend middeltje voor je kat.
ook zal je je huis grondig moeten behandelen, anders wordt het een gebed zonder einde.
sterkte en succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Als je nog niet bij de dierenarts bent geweest, hoe weet je dan dat je kat ringworm heeft?
Mogelijk heeft je kat iets heel anders, wat ook een totaal andere behandeling nodig heeft. Ringworm zie je niet zo heel vaak. Je ontkomt er niet aan om met haar naar de dierenarts te gaan, als je zelf gaat dokteren loop je het risico dat het alleen maar erger wordt. Als je kat heel moeilijk is zou je een arts kunnen zoeken die zich heeft toegelegd op katten. Veel artsen pakken katten nogal hard aan waardoor ze juist tegen het plafond aan vliegen! (Bij wijze van spreken dan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dierenarts die je de Imaverol heeft gegeven, kan je ook Itrafungol geven en/of het voor je bestellen. Dit is een drankje wat je oraal moet toedienen. Sowieso is wassen in combinatie met een oraal middel de beste remedie. Deze dierenarts zal naar alle waarschijnlijkheid je hiervoor niet vragen nogmaals naar de praktijk te komen, want een kat waarbij schimmel is vastgesteld willen ze liever niet op de praktijk wegens het besmettingsgevaar.
Aan het wassen zal je niet ontkomen, je moet namelijk de schimmelsporen op de kat doden, anders herbesmet de kat zichzelf continu. Met de Imaveroloplossing zal je ook grondig je huis moeten gaan schoonmaken trouwens. De sporen bevinden zich overal.
Schimmel zoals ringworm is heel hardnekkig en zeer besmettelijk, ook voor de mens! Dus een grondige aanpak is zeer noodzakelijk!!!
Zie voor het geadviseerde schimmelprotocol van de universiteitskliniek van Utrecht de link bij de bronnen.
Overigens is het advies om ook te scheren niet strikt noodzakelijk, maar zal de behandeling effectiever maken. Maar wegens de stress die dit veroorzaakt bij de kat, wordt het vaak achterwege gelaten.