wij hebben een boomer hondje 15 jaar oud. Hij zakt door zijn achterpoten . Wat kan dit zijn ?

Hij kan nog een klein beetje lopen, maar valt vaak zomaar om, en sleept dan met zijn achterlijf over de vloer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.3K
Rieneke1
11 jaar geleden
hoog tijd deze vraag aan de dierenarts te stellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewrichtsslijtage vanuit de heupjes, maar alleen een röntgenfoto kan uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de dierenarts,dit is zo zielig:(
Wat kan het zijn,vraag je,wat het ook is het beestje heeft hulp nodig en dat kan niet via een website.
Als mijn kat iets mankeert ik ga ik ook naar de dierenarts,die heeft er tenslotte voor geleerd en kan ook echt iets doen.
Als je hondje al met z'n lijfje over de grond sleept zal het niet van vandaag zijn lijkt me.
Gelijk bellen morgen lijkt mij wel het beste idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang heeft je hondje dit al?

Het beste antwoord

Ten eerste telt voor een hond 1 jaar als 7 mensen jaren dus is boomer omgerekend al 105, het door de achterpoten zakken kan wijzen op HD (heupdysplasie) maar ouderdom komt met gebreken, ook voor trouwe viervoeters. Op de bron vermelding zie ik leeftijden van 14 jaar langskomen. Succes en houdt rekening met zeer hoge kosten van de dierenarts en als Boomer veel pijn heeft, wees dan als mens de wijste in deze en laat hem naar de honden hemel gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank voor alle antwoorden. deze sprak me het meest aan. Tommie heeft geen pijn, maar is ook niet meer te helpen. We houden hem nog even een paar weken bij ons.

Andere antwoorden (4)

Versleten gewrichten, maak zo snel mogelijk een afspraak met de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt op die leeftijd regelmatig voor ( meestal bij grote honden) en kan verschillende oorzaken hebben.
Ik zou zo snel mogelijk een afspraak met de dierenarts maken!
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beklemming in de zenuwen, slijtage, aandoening in de hersenen (kleine bloeding) gezel of bultje wat ergens op drukt, het kan van alles en nog wat zijn.

feit is dat het hond je oud is en net zoals oude mensen van alles kan (gaan) mankeren.

wat het is (zenuwen of het bewegingsapparaat) is maar 1 vraag. belangrijker is: wat is de oorzaak. (is het te verhelpen/verbeteren, is de verlies van controle over de achterpootjes blijvend of tijdelijk etc)

laat je hondje dus onderzoeken en maar een afspraak bij de DA.
wij kunnen hier op GV geen enkele zekerheid geven en enkel maar #mogelijke# oorzaken opsommen waar jij, en zeker je hondje niets aan hebben.

heel veel sterkte en hopelijk beterschap met je boomertje op respectabele leeftijd!

hou je ons op de hoogte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk heeft hij last van zijn heupen of zijn knieen die versleten kunnen zijn. Maar het kan ook reuma zijn. En je moet er rekening meehouden dat 15 jaar best wel oud is voor een hond. Maar ga in ieder geval even naar de dierenarts voor de zekerheid.