Katten en water, waarom houdt een kat niet van water?

Ik zag op discovery toch echt een tijger heerlijk baden in een poeltje water....

en die kat van mij trekt zn neus al weer naar binnen als ie een drupje voelt! Moet ie soms een regenpak aan voor hij naar buiten wil? Hij mauwt wel steeds bij de deur dat hij naar buiten wil, maar als je dan open doet... tja, dan regent het.

tien minuten later weer hetzelfde!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Er zijn wel degelijk katten die van water houden. Kijk maar eens naar de manier waarop de kat in het filmpje water drinkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahahahaha! geweldig!!

Andere antwoorden (8)

onze huiskatten waren oorspronkelijk woestijnbewoners, dus water zit niet echt in hun systeem.
uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel: sommige katten vinden water helemaal geweldig!
Rieneke1
14 jaar geleden
Katten hebben genoeg water, tijgers niet... Ze leven in een compleet andere wereld... En het zijn compleet andere dieren... Jij eet toch ook niet precies hetzelfde als je oom of nichtje...

Ja een regenpak, dat was wel een teken dat je van je kat houdt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom katten soms niet van water houden is omdat ze heel ijdel zijn. Als hun vacht nat wordt dan kost ze het heel veel tijd om dat weer in model te krijgen.

Met mensen is dat toch ook zo: Als jij uit de stromende regen komt en helemaal doorweekt bent dan wil je toch ook zo snel mogelijk droge kleren aantrekken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een waterhond, een zwemmer bij uitstek. Als het regent gaat ze het liefs onder een afdak lopen als ze de kans krijgt.
Lopen in de regen is heel wat anders voor een dier dan poedelen of zwemmen.
Ivana
14 jaar geleden
De meeste katten houden niet van water. De Turkse Van daarentegen is wel gek op water. Deze Turkse kat ontstond rond het Vanmeer en voedde zich voornamelijk met vis uit dit meer. Hierdoor kunnen ze goed duiken en zwemmen.

Maar de meeste katten houden dus niet van water omdat katten van warmte houden,zomers zijn ze vaker buiten dan in de winter en herfst,dit omdat het ze het weer niet lekker vinden: Tijdens koele en duistere dagen willen de meeste katten niet eens bij het raam zitten en naar buiten kijken: ze zijn op de warmste plek van de woning te vinden. Heel snel hebben ze door dat de strijkplank, nadat ze is gebruikt, tot verwarmingsdeken kan worden omgetoverd. Ook de televisie, radio en computer stralen zoveel warmte uit dat de meeste katten het harde oppervlak voor lief nemen. Gevaarlijke attracties zijn wasmachine en vaatwasser. Deze mogen nooit open blijven staan.
De tijger daar in tegen leeft in de vrije natuur,maar liggen ook het liefst heerlijk in de zon te slapen,kijk maar in dierentuinen zomers,dan liggen ze lekker te zonnebaden,en bij slecht weer zitten ze binnen.dit is in de vrije natuur niet mogelijk,dus daar gaan ze dan anders om met water,dan is water geen luxe meer maar een overleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk maar eens op deze link:

http://www.goeievraag.nl/vraag/houden-katten-water.4171
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat is allereerst veel ijdeler en heb je ooit een natte kat gezien? Dit heeft gewoon te maken met het karakter van het beest. Daarnaast houdt een kat gewoon niet van verassingen en wordt zijn vacht veel zwaarder als hij nat is. Een kat zijn haren zijn veel fijner en houden dus meer vocht vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mischien heb ik altijd maar rare huisdieren, maar ik heb 6 katten en 5 ervan vinden zwemmen leuk.
De 6e is nog een kitten, dus dat zullen we van het voorjaar af moeten wachten wat die ervan vind.
Ze gaat wel nu al mee in bad, maar dat is natuurlijk nog niet echt zwemmen.

groetjes Witchy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jong geleerd oud gedaan waarschijnlijk... die van mij is al negen. Denk niet dat ik m dat nog leren kan.