Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Poes is net bevallen van kittens, maar heeft ook last van lintwormen. kan dit kwaad en zo ja, welke medicijnen moet ik dan nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, wormen is nooit goed voor katten en kittens. De dierenarts heeft daar wel een wormkuur voor. Deze kan je uiteraard ook uitleggen wat wel en niet goed is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou snel naar de dierenarts gaan, heb zelf onverwacht 4 kittens gekregen maandag! Had de kat 3 weken, en dacht dus dat ze wormen had maar waren kittens.. Maar ze hebben veel zorg nodig en zijn heel kwetsbaar ik had een moederpoes van 7 maanden die het gewoon nog niet snapte.. Helaas alle 4 moesten ze vandaag worden ingeslapen door uitdrogen.. Geen melk en ze zogen niet.. Dus let op! Zorg er goed voor! Ga liever 100 euro teveel uitgeven dan dat ze overlijden dat gaat je aan het hart!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal bij de dierenarts Milbemax voor de moederpoes en Vitaminthe voor de kittens. De moederpoes nu behandelen en herhalen iedere keer dat je de kittens behandelt. De kittens zijn nu nog te klein en te jong om te behandelen. Vanaf 3 weken mogen ze behandeld worden met Vitaminthe. Moederpoes en kittens ontwormen op 3,5,7 en 9 weken (en voor de nieuwe eigenaar: maandelijks tot een half jaar, daarna 4x per jaar).
Lintwormen worden overgebracht door vlooien. Dus vlooienbehandeling is ook noodzakelijk. Je hebt een vlooienmiddel nodig dat veilig is voor lacterende poezen. Het makkelijkst is om daarvoor Stronghold te gebruiken. Dan hoef je de kittens maar een half uur weg te halen bij moederpoes, dan is het middel al opgenomen en weer veilig voor de kittens. Andere middelen hebben meestal een paar uur nodig om opgenomen te worden.
Houd de kittens goed in de gaten of ze genoeg drinken en niet uitdrogen, een worminfectie kan bij kittens dodelijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding