ik zoek een levend knuffeldier ondanks mijn astma,allergie en handicap. heeft een idee?

momenteel heb ik kleine knaagdieren in kooien thuis.
ik mis een levend dier om me heen met het formaat van een konijn.

konijn gehad, heel zwaar allergisch. voor cavia's ben ik ook allergisch. een hond/kat is teveel verzorging, mede doordat ik ongelukjes als haarbal/poepen op tapijt niet kan opruimen. (kan niet bukken).

ik ben astmatisch en heb een handicap die in de toekomst verder zal toenemen: kan over 1jr zijn of over 20jr. prognose onzeker. Ik wil geen afstand moeten doen door allergie of handicap. benieuwd of er een geschikt dier bestaat.

Toegevoegd na 28 minuten:
een dier die veel verzorging nodig heeft lukt niet. Dat kost teveel energie.

ik heb een kanarie heel gezellig alleen blijft die in de kooi. andere vogels die uit de kooi gaan wil ik niet omdat ik zomers altijd lekker mijn ramen open heb (zo is een grasparkiet per abuis ontsnapt).

Toegevoegd na 6 uur:
reactie op de reacties: er zijn konijnen/poezen die het heerlijk vinden om geknuffeld te worden. Qua verzorging hebben mn kanarie en hamsters het uitstekend bij me. Ze hebben weinig verzorging nodig. Ik heb er bij gezet dat een dier niet veel verzorging moet hebben omdat je bv een hond 3x per dag moet uitlaten. een langharige kat moet je regelmatig borstelen etc.etc.

Toegevoegd na 1 dag:
Eindconclusie: het worden mogelijk mannetjesratten, deze zijn ruim 500gr. ik ben bekend met de vrouwtjesrat. Met katten altijd kans op ongelukje van ontlasting etc. dat kan ik niet opruimen. geen allergie-probleem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Een fred verlies geen haren. Dit zijn dus uitstekende huisdieren voor als je alergisch bent.
Ze vragen alleen wel veel verzorging.

Toegevoegd na 2 uur:
sorry fret is met een t ipv d.

als je een dier wil moet je het verzorgen. elk dier heeft verzorging nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid: het gaat om een fret.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zijn mensen niet direct allergisch voor haren, maar huidschilvers. En een fret heeft dit ook.
Honden hebben veel aandacht en verzorging nodig, maar ik vind dat je dit aan liefde altijd terug krijgt. Je zou een reeds opgevoede hond uit het asiel kunnen nemen. Of misschien wel een hulphond? Deze honden houden er rekening mee dat jij niet kunt bukken.
Je zou misschien een vogeltje kunnen nemen? Niet echt knuffelbaar, maar wel ontzettend leuk!

Toegevoegd na 13 minuten:
Elk dier heeft verzorging en aandacht nodig. Je zou bijna kunnen zeggen, hoe groter het dier, hoe meer aandacht/verzorging ze nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet een kat hebben van het rax sphynx, deze zijn kaal, eerst ff wennen, maar ze zijn zo aanhankelijk, het lijken wel aapjes. Echt heel lief en leuk en geschikt voor mensen met allefgie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze kan niet bukken om haarballen op te ruimen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou een kat zonder haar dan last haarballen hebben haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! Waar die minnen nou goed voor zijn???
Het is juist een ontzettend goed antwoord!
Ik ken iemand die deze katten fokt en ze zijn ontzettend lief! Precies zoals jij zegt, heel erg aanhankelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ jes voor venus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ze juist tegen gekomen bij eenngezin met allergische personen, dus.
Een vis.

Soms moet je je beperkingen accepteren.

Wil je toch regelmatog met dieren in contact komen, neem een abonnement op een dierentuin of ga regelmatig wat drinken bij de lokale kinderboerderij. Wie weet kan je jezelf aanmelden als vrijwilliger of zijn er de zogeheten knuffeldagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dieren zijn geen knuffels. Als je wilt knuffelen neem je een pluchen knuffel. Als je een dier wilt houden, moet je dat als dier behandelen en niet als een stuk speelgoed.
Elk dier heeft recht op een dierwaardig bestaan.

Het is heel spijtig dat je een handicap hebt, maar laat daar geen beesten de dupe van worden: Je geeft zelf aan dat je nauwelijks in staat bent om voor een dier te zorgen. Niet Doen Dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeker ! ik ben het helemaal met je eens +
Een Labradoodle. Dat is een kruising tussen een Labrador en een Poedel. De Labradoodle is ontstaan omdat zowel de Labrador als de Poedel ieder verschillende bepaalde vacht-eigenschappen hebben die ze aantrekkelijk maken voor mensen met allergie. De Labradoodle heeft ze beide. Ook is het zo dat de Labradoodle bepaalde karaktereigenschappen combineert (Labrador-Behulpzaam Poedel-intelligent) die ze uitermate geschikt maken tot om ze hulphond op te leiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kat zou best geschikt kunnen zijn voor je.
maar dan zal je een kat moeten zoeken waar je minder allergisch op reageert.
siberische katten en neva`s zijn rassen die het stofje dat de allergie veroorzaakt minder uitscheiden.
je zult er dus minder last van hebben.
vaak zijn katten ook zeer aanhankelijk en speels en kun je ze ook dingen leren te doen.
deze katten kunnen een lange vacht hebben maar ook halflang. de halflange vacht soort zal minder verzorging vergen dan die van een pers bijvoorbeeld.
vaak kunnen deze katten de verzorging zelf maar een beetje borstelen hebben ze toch nodig. dit kan 5 minuten duren maar ook langer.
er zijn ook mensen die de kat borstelen gewoon omdat ze het leuk vinden. ze vergeten de tijd even en voor ze het weten zijn ze al 20 minuten aan het borstelen.

het ligt er allemaal aan hoeveel tijd je er in wilt steken en of je het leuk vindt om te doen.
maar nogmaals het borstelen van een halflang harige kat kan 5 minuten duren maar ook langer als je dit zelf wilt en als het echt nodig is om er langer over te doen.

ik heb een beetje zitten zoeken.
kijk maar eens in mijn bron is best interessant.

succes!