bestaat er ook een loopbal voor konijnen ?

ik weet dat er loopballen bestaan voor hamsters
en ratten aleen zou ik graag een loopbal hebben
voor mijn konijnen wie weet waar ik die kan
krijgen ?????

Toegevoegd na 22 uur:
ik weet dat er loopballen bestaan voor hamsters
en ratten alleen zou ik graag een loopbal hebben
voor mijn konijnen het zijn konijnen die uit
het asiel komen dus geen tamme konijnen
en ze knagen dus geen strandbal
wie weet het antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt er van af: dwergkonijn of Vlaamse Reus. Hier heeft iemand zelf iets gebricoleerd: http://www.google.nl/imgres?q=loopbal+konijn&hl=nl&biw=1280&bih=662&tbm=isch&tbnid=noLWhnPl6LfSVM:&imgrefurl=http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php%3F10283-mobiele-konijnenren-!-!&docid=gTEDCSwImrU1hM&imgurl=http://www.seniorennet.be/Pages/Tuinkriebels/fotos/36_0_2004-03-15_12-00-25.jpg&w=1000&h=912&ei=us67T9aMEcSR-waMlsTECg&zoom=1&iact=hc&vpx=797&vpy=248&dur=28&hovh=214&hovw=235&tx=109&ty=121&sig=102195544436961249040&page=4&tbnh=143&tbnw=209&start=64&ndsp=22&ved=1t:429,r:15,s:64,i:244
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat meen je niet! Doodzielig....Koop gewoon een ren voor het arme beest, of laat hem rondhuppelen in de kamer als het een binnenkonijn is en houdt hem in de gaten zodat hij niet bij snoeren kan. Maar in zo'n bal....Daar heeft hij de bewegingsmottoriek helemaal niet voor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whahaa ik vond een hamster al zielig, laat staan een konijn.
Die gaat over de kop :) Straks ook nog een kat, hond en tot slot een paard :O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vandaar dat ik het ook bij de reacties heb geplaatst.
Rieneke1
11 jaar geleden
ondingen zijn het!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreselijk,dit moet je een rat,hamster of konijn niet aan willen doen. Koop voor een paar centen een ren voor je konijn,daar heeft je konijn veel meer aan.

Het beste antwoord

Ik weet niet of er überhaupt een (verantwoorde) loopbal bestaat voor een konijn. Ratten en hamsters lópen namelijk; konijnen kunnen alleen maar springen.

Kijk maar eens naar hoe een konijn zich voortbeweegt en hoe ratten en hamsters dat doen: totaal verschillend.

Volgens mij kán een konijn, door zijn manier van bewegen, helemaal niet op een bal of in een rad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

die is er niet. hamsters & ratten kunnen snel in kleine gaatjes verdwijnen. Een konijn niet, die is een stuk groter.
En hamstes/ratten hebben een looprad in hun kooi dat is heel belangrijk. Hamsters zijn nachtdieren, die kunnen heel lang rennen. Voor een konijn is dat niet nodig.

Toegevoegd na 1 dag:
een loopbal is er niet voor grotere dieren dan een rat. Je hebt een konijnen-ren te koop. Je kan ook 2rennen aan elkaar vastzetten of bv zelf een ren maken, zodat ze niet overal kunnen knagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee er is geen loopbal voor konijnen. Voor kleine dieren hebben ze dat wel omdat die anders in kleine ruimten weg kunnen lopen en dan ben je ze kwijt..echt kwijt..zie ze dan maar terug te vinden.
Een konijn kun je als huiskonijn houden, die hoeft niet in een loopbal net als je dat bij een kat of hond ook niet doet.

Toegevoegd na 23 uur:
Als je konijnen veel knagen dan zou je ze een boomstammetje van bv de paasboom kunnen geven, dat vinden ze erg leuk, ze eten de hele barst op.
Een loopbal zou ik vanaf zien... konijnen springen ook heel graag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kont gewoon naar een speelgoedzaak gaan en daar een strandbal kopen .
En die kosten bijna niets .
Het konijn van mijn broer is er gek op .
Het eerste wat het konijn doet als hij hem uit de ren haalt met die strandbal aan de haal gaan .
Af en toe wil hij die strandbal wel eens kapot bijten maar zij kosten bijna niets .
Maar je doet jou konijn er een groot plezier mee .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraagsteller iets ander bedoelt dan een speelgoedbal. Wat overigens geen slecht idee is!
Een beetje verrijking is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jep maar mijn konijnen bijten hem waarschijnlijk
helemaal kapot en dan eten ze het plastik
op