hoe slijt een kat de achterpootnagels af?

mijn kat krabt zichzelf open met zijn achterpoten daarom denk ik dat zijn nagels te lang zijn, ik knip de nagels nu maar dat is niet goed zie ik op internet dus hoe moet ik dit wel aanpakken dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

een kat knaagt regelmatig het oude hoesje eraf, waaronder weer een scherpe nagel te voorschijn komt.
voor een binnenkat kan het geen kwaad de nagels te knippen.
bij een buitenkat zou ik het niet snel doen; die heeft scherpe nagels nodig ter verdediging, en om zo nodig snel in een boom te kunnen vluchten.

als je kat zich openkrabt, dan is er iets anders aan de hand.
vermoedelijk heeft hij overmatig last van jeuk.
ik denk dan richting een allergie, maar dat is aan de dierenarts om te beoordelen.
mijn advies is dus om niet de kniptang ter hand te nemen, maar even langs je dierenarts te gaan.
Rieneke1