Ik wil graag een hamster kopen maar hoe duur is dat eigelijk? Een hamster met alles wat je nodig voor hem heb? En wat heb je nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Ik zou beginnen met het aanschaffen van een boekje over de hamster, daar staat alles in wat je zou willen en kunnen weten.

Verder heeft een hamster een kooi nodig met veel "speelgoed" (loopradjes, tunnels), voedsel, nestmateriaal, bodembedekking, een goede verzorging en vooral veel slaap.
Hou er rekening mee dat het beestje overdag slaapt en 's nachts wakker is, het is dus niet echt een ideaal huisdier.

Heel duur zijn hamsters niet. Voor een euro of 15 heb je er vaak wel één.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hamster kost gemiddeld tussen de 5 en 10 euro. Een kooi kost rond de 60 euro. Dit hangt natuurlijk ook af van de grootte van het verblijf. Aan accessoires als drinkfles, voerbakjes en een informatieboekje (kijk via deze site op BOL.com) ben je rond de 25 euro kwijt.
Bodembedekking en voedsel vallen onder de terugkerende kosten. De kosten zijn afhankelijk van het aantal dieren dat je houdt. Voor één hamster ben je ongeveer 15 euro per maand kwijt.
Een bezoek aan de dierenarts varieert van 15 tot 25 euro per keer (exclusief medicijnen). Operaties zijn uiteraard een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Qua aanschaf is de kooi het duurste. Gemiddeld ben je er toch al snel zo,n 25 euro voor kwijt. Als het niet nog meer is. Dan komt de hamster zelf. Het ligt er dan ook nog aan wat voor hamster je wilt. Maar reken ongeveer tussen de 5 en de 10 euro. Dan heb je bodem bedekking nodig. (zaagsel) reken ongeveer 4.50 voor de grootste baal zaagsel. Dan wil een hamster graag hooi. Hooi is duurder dat kost ongeveer 4.50 en dan heb je de grootste baal die stukken kleiner is dan de baal zaagsel. En je hamster moet nog een etensbakje drinkflesje en eten hebben. een kilo hamster voer kost bij onze dieren winkel 2.99.
En verder kun je voor je hamster een huisje kopen een tret molentje een speel balletje en noem maar op. Alles zo rond een tientje. Reken nu maar eens uit, wat je in totaal kwijt bent. Je komt al snel uit op een bedrag van:ongeveer 50 euro.