waarom ons boomerhondje de laatste drie nachten aan het piepen is ze is al 1jaar nog nooit zo gepiept wie weet raad?

ons boomertje ligt snachts in de bench maar de laatste drie nachten piept ze zo wie weet er wat op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is maar wat je bedoeld met piepen. Mijn Ierse Setter is 8 jaar en die piept ook nog wel eens 's nachts.
Als het iets is dat klinkt als "wif, wif..."Is dat normaal, dan droomt hij/zij. Als het echt heel de nacht door is zou ik naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga voor jezelf na of er anders nog iets te merken is. Is hij gezond, is de stoelgang normaal, eet en drinkt hij normaal, speelt hij? Dan kun je er van uit gaan namelijk dat er geen medische oorzaak is voor het piepen.
Dan is het van belang dat je hond niet beloond wordt voor het piepen 's nachts, anders kom je er nooit meer af. Dus je gaat er niet voor naar beneden en geeft hem geen enkele extra aandacht, ook geen negatieve.
Zorg wel dat hij goed uitgelaten is, eventueel doe je het laatste rondje wat later dan je gewend was, en misschien ook wat uitvoeriger. Ook zorgen dat hij overdag genoeg te doen heeft, qua lopen en spelen.
Ik neem aan dat zijn slaapplaats in orde is, niet per ongeluk nat geworden of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vindt ik een heel goed ahtwoord!!!
Beste r39, als mijn hond piept en ik heb geen idee wat er aan 'kan' makeren, ga ik zo snel mogelijk naar de dierenarts toe.
Als het een kwestie van geld is, kan je eerst bellen en het probleem voorleggen.
Vaak zijn dierenartsen wel bereid te helpen en kun je later in termijnen afbetalen.

Advies :

Bellen, overleggen en eventueel alsnog naar de dierenarts ! zo snel mogelijk - pijn is pijn - ook bij dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Als ze overdag normaal doet en alleen 's nachts piept, zal ze niets mankeren. Dan ligt ze te warm of te koud, of ze droomt omdat ze overdag te veel indrukken moet verwerken. Of je hebt de bench verplaatst, of nieuwe buren die 's nachts op zijn en herrie maken (een hond hoort meer dan jij).
Kijk dus eerst hoe haar gedrag gedurende de dag is. Is dat goed, dan moet je diep nadenken wat het gepiep in de nacht kan veroorzaken.