Mijn hond heeft volgens de dierenarts vetkanker. Bestaat dat wel ?

Mijn boxer van 9 jaar oud heeft een vrij grote vetbobbel op d'r rug en na een injectienaald erin te hebben gestoken en na het even onder de microscoop te hebben bekeken leek het volgens de dierenarts op vetkanker. En hij vindt dat het weggehaald moet worden. Nu vraag ik me af of vetkanker zo wie zo bestaat. Ook wat wratjes horen weggehaald te worden. Nu heb ik mijn twijfels. Wratjes en vetbulten, dat is toch normaal bij een wat oudere hond ? Is het echt nodig om weg te laten halen ? Als het niet nodig is, dan is het pure dierenmishandeling. Maar het woord kanker maakt bang. Wie heet er ervaring met vetkanker ? Bestaat dat wel ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bestaat gewoon hoor en komt redelijk vaak voor. Gewoon weg laten halen dus. Ik neem aan dat jij ook niet met tumoren op je lichaam wilt rondlopen.

Jazeker het bestaat. Hoewel meestal die vetbulten/tumoren goedaardig zijn en ze niet perse verwijderd hoeven als ze niet of langzaam aan groeien zijn. Echter zoals je in de link kan lezen, zal de zekerheid over wel/geen kanker hierin wel via Utrecht/Diergeneeskunde en laboratorium/cytologie moeten gebeuren. Hoewel als je een zeer ervaren DA hebt (+ eentje die niet meteen een flinke prijs vraagt voor ieder klein onderzoek) dan kan je wel op zijn inschatting afgaan. Hier leven in huis bij mij 6 honden in alle maten .soorten rassen en rasmixen en de oudste is een Golden Retriever van ruim 14. Is hier nu 2 jaar en kwam hier met een vetbult in de hals die wel vrij vlot groeide. Ook in zijn testikels zat een flinke tumor en we besloten onder dezelfde narcose "alles" weg te laten halen. Inmiddels zijn de ruim 2 jaar verder in hij is nog flink goed voor zijn leeftijd! (alleen wat artrose en erg oost-indisch doof en kan walgelijke scheten laten oops) Andere oude hond hier is mijn eigen 'alpha-reu in de roedel'. 12 jaar al weer en had 1 x tumor op de poot...bleek wel kanker en is ook verwijderd; unieke vorm die uitgaat vanuit de bloedvaten! Ook 3 jaar geleden en het gaat nog zeer goed met hem ;) Wat je boxer betreft? Ga af op deels de kennis van je DA, desnoods uitsluitsel via Utrecht en ook je eigen intuïtie! Of zie het nog een poosje aan en meet de diameter op van de bobbel...geen of weinig groei in bv 6 weken, dan zou ik het zo laten...zeker als de locatie niet beperkend is voor hem. Immers , 9 jaar oud voor een (raszuivere?) boxer is al heel wat toch? ;) http://www.hondenplaza.nl/infovettumoren

Ja dit bestaat wel degelijk. Ook mijn vorige hond had een vetbult,deze is verwijderd en bij nader onderzoek bleek dat er kwaadaardige cellen in zaten. Een aantal maanden later had hij ondanks dat alles was weggesneden in z'n hele lichaam kanker waarop ik hem in heb laten slapen. Ik wil niet zeggen dat dit bij jouw hond ook zo gaat want niet iedere hond is hetzelfde natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100