Tips om oordruppels bij een kat in te brengen.

Ik heb van mijn huisarts oordruppels gekregen omdat mijn katje waarschijnlijk oorontsteking heeft... Nu vind ze dit natuurlijk niet leuk als ik dit bij haar doe... Heeft iemand tips waardoor dit gemakkelijker wordt? Als we t met z'n tweeën doen moet een de kat vast houden en de voorpoten vastklemmen zodat ze me niet slaat en de ander t hoofdje/oortje en druppelen... Dit moet twee maal daags in beide oren, maar we zijn niet altijd met z'n tweeën.. T is vooral vervelend voor m'n katje maar t moet even... Tips alsjeblieft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad met mijn katten,maar ik zou op mijn knieen op de grond gaan zitten en de kat tussen de knieen/benen waarbij de kop van je af is,dan de kop in je hand nemen en met de andere hand druppels in het oor doen,zo gaf ik weleens pillen,maar misschien heeft Rieneke een betere tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor maria, zo doe ik het ook :)

Andere antwoorden (1)

Ik zet de kat op het aanrecht met de kont tegen mijn schouder aan. potje met pipetje liggen al klaar. Terwijl ik met de ene hand voorzichtig vanonder zijn kop richting oor ga heeft mijn andere hand de pipet te pakken en in een moeite door laat ik druppeltjes vallen (misschien wel te veel?) in het oor.
Eigenlijk gaat dit op dezelfde manier als de vlooiendruppels tussen de schouders achter in de nek (waar ze niet bij kunnen) geven.

Zoals alles wat puur simpel is bij de ene kat is bij de ander een nachtmerrie....

Eergisteren moest ik weer een wormenkuur geven aan een I kater. Drie diepe bloedende plekken en de pil zat er niet in... Ik was vergeten dat bij deze kater ik het pilletje geprakt in zijn bak kan doen. Zijn overleden rode broer nam het vroeger met waardigheid in zijn bek slikte en keek me bij wijze van spreken nog dankbaar aan ! (Als je jezelf niet kietelt, die doet het dan ?)