Hoe kan ik op een diervriendelijke manier van mijn overtollige waterslakjes verwijderen?

Kunnen ze bijvoorbeeld in de sloot? Of kunnen ze niet tegen koud water? Wie heeft er tips. Nu zitten ze erin omdat ik het zielig vind om ze te doden maar het zijn er nu wel veel. Ik weet dat ik ze met groenten kan vangen.

Toegevoegd na 1 uur:
haha de antwoorden zijn erg diervriendelijk "voer maar aan de vogels"maar het gaat om een tropisch aquarium.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Die slakken zijn echt een plaag!!!!
Ik ben ook wel een dierenvriend maar hiertegen heb ik toch een kogelvis genomen (maar dat heeft ook nadelen trouwens).

Als je ze echt niet wilt doden en toch je aquarium uit wilt is er echt maar één optie:

Zet er een (kleiner) 2de aquarium naast en doe ze daarin met wat planten. Dan blijven ze in leven en zijn toch uit je echte aquarium. De enige die ze ooit van je wil hebben is toch iemand die ze als voer wil gebruiken vrees ik dus je blijft er wel mee zitten
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een oplossing maar wel de meest diervriendelijke haha.

Andere antwoorden (4)

De slakjes in een aquarium overleven niet in een sloot, dat is te koud.

Je kunt ze het beste aan kippen of vogels voeren. Is nog beter dan door de wc spoelen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat de waterslakjes waar ze zijn, er zijn genoeg dieren die nu in deze kou ook nog voedsel zoeken, denk aan de watervogels..
het evenwicht van de slakjes word door de natuur weer hersteld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik denk niet dat ze watervogels heeft in haar aquarium :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom moet ze de beestjes in een sloot zetten...
Ik kan zo snel niets bedenken om diervriendelijk van de slakjes af te komen maar gooit NOOIT zomaar slakjes of waterplanten uit je aquarium of vijver in een sloot of kanaal oid. Dit kan een grote plaag veroorzaken. Hierdoor kun je ook er een boete voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitvangen en gewoon wegdoen door ze in de tuin te gooien. vogels weten er wel weer raad mee. en zeker niet uitzetten in een nabije sloot.