Welke vissen kan ik het beste in mijn aquarium doen in de wetenschap dag ik ze soms een week lang niet kan voeden?

Ik woon op kamers en ben niet altijd thuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vissen in een aquarium kunnen incidenteel prima een week zonder voer. In een goed draaiend aquarium is altijd wel wat te vinden. Denk aan plantenresten, uitwerpselen van andere vissen, etc. Er zijn natuurlijk wel lastige vissen die intensieve zorg nodig hebben, maar als je makkelijke vissen hebt, zoals kardinaaltetra's, corydora's, etc. kan het prima.

Als je vaker dan incidenteel een weekje weg bent, dan is een voederautomaat een goed idee. Daarmee komen ze zeker niets tekort.

Houd er wel rekening mee dat een aquarium hoe dan ook veel werk is. Je zult regelmatig water moeten verversen, planten verzorgen, etc.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een week zonder voer is voor de meeste vissen fataal.
bamibal
12 jaar geleden
In een goed draaiend aquarium is altijd wel wat te eten te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt wel.
Eigenlijk moeten we weten hoeveel vissen, de inhoud (liters) en de pomp. Dan kun je een beter antwoord geven (wij) Maar ik blijf van mening dat een week erg lang is.
bamibal
12 jaar geleden
Inderdaad, het hangt natuurlijk erg van het aquarium af. Ik ken verhalen van mensen die hun bak zonder problemen drie weken zonder bijvoeren achter kunnen laten. Dat lijkt me wel erg lang, maar het geeft wel aan dat het kan. In die gevallen gaat het ook om een groot (> 1.20 m) aquarium, met een goede verhouding tussen planten, vissen en andere bewoners (slakken, garnalen). Als ik op vakantie ga, gebruik ik gewoon een voederautomaat. Maar ik deel je mening dat als je er eigenlijk niet genoeg tijd voor hebt, je beter geen aquarium kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord. Kende het bestaan van een voederautomaat niet maar nu dus wel, daarvoor dank! SUPER!

Andere antwoorden (2)

Geef jezelf 1 week geen eten. Kijk hoe je reageert. Zo gaat het met vissen ook.

Ik weet niet om hoeveel weken het gaat, maar als het 1 week is dan zou je een "voerschelp" kunnen kopen. Deze lost langzaam op en vissen kunnen hier van eten.

Een vis moet ongeveer om de dag een klein beetje voer hebben, echter een week niet voeren kan niemand, ook geen vis, hebben.

Die schelp die ik net noemde vervuilt je bak wel enorm. Beter neem je geen huisdieren als je er niet fatsoenlijk voor kan zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Leuk die eerste zin :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk @ viri. Het ging even om het idee. Een week zonder eten is voor vissen echt niet goed.
Een snoek is erg geschikt. Als ze zich goed volgegeten hebben eten ze vijf dagen lang niets.