Mijn hond heeft een kale plek op haar rug, wat is dat?

Mijn hond is 8 jaar en heeft een kale plek met schilfers achter op haar rug. Ze is langharig en dat plek is de enige plek waar geen haar meer groeit. Weet iemand wat dat is en hoe het weggaat??

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker of honden het kunnen hebben maar mijn cavia had dat ook en had toen schurft. Bij de dierenwinkel was een zalfje te koop en het was in no time over :)
Ivana
12 jaar geleden
Onder de microscoop of een speciale lamp kan de dierenarts wat afschraapsel leggen en zien of het een allergie voor vlooien, een huidaandoening of schurft is. Als je zomaar gaat smeren kan het zijn dat je van de regen in de drup komt.

Antwoorden (3)

.. Het kan van alles zijn, van vlooien allergie tot schurft.. dus beter even langs de dierenarts die heeft er lang voor geleerd om het te weten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook stress zijn dan liken ze zich ook kaal meestal ook achter op de rug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het door de anaalklier komt.Als hij te dunne ontlasting heeft ,wordt die niet meerleeggedrukt.En dan krijgt hij jeuk vlak boven de staart. Hij gaat dan bijten op die plek .Wat geef je hem te eten?En wat voor olie doe je erbij ? Als je z'n staart optilt , kan je met je (geoliede) vinger de anaalklier links en rechts uitdrukken naar de uitgang toe. Geef hem voorlopig even Hard voer. Als hij harde drollen heeft drukken die de anaalklier leeg. Dus eerst even zelf uitdrukken. Dan is de jeuk vrijwel meteen weg. Vertel hier even wat voor voer je geeft, en of je recent ander voer gegeven.

Toegevoegd na 4 dagen:
Als wij de moeite nemen om jouw vraag te beantwoorden , is het fatsoenlijk als jij jouw vraag verder toelicht als daar om gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste yann1 Mijn excuses vanwege de late reactie.
Ik kon niet reageren want ik was gast en ik had het erg druk met mijn studie dus heb ik nu een eigen account. Wij geven haar harde ronde brokken hondenvoer. En we doen er geen olie bij. Maar we gaan binnenkort wel naar de dierenarts.
Nogmaals excuses