hoe leer je langharige teckels af om de boel te slopen?

Wij hebben twee teckels en snachts zijn ze los in de kamer en slopen niets.
Overdag als we ze wel eens los laten slopen ze de boel, (schoenen kleed).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De meeste mensen zien teckels als schattige huishondjes en handelen daar ook naar. Beetje mee tutten, beetje uitlaten, beetje mee grozen.

Wat men vergeet is, dat teckels werkhonden zijn met tomeloze energie. Het zijn prooizoekers met een prima neus en een lijf dat erop gebouwd is om op jacht te gebruiken.

Aan thuiszitten zonder werk hebben ze een broertje dood. Aan een blokje om, misschien nog een blokje, hebben ze echt niet genoeg. Lopen en werken is hun lust en hun leven. Bij gebrek aan werk zoeken ze het gewoon zelf op. Als ze dan met zijn tweeën zijn is het dikke pret.

Natuurlijk doen ze 's nachts niets. De nacht is om te slapen en dieren zijn zich dat ook bewust. Je kunt het met straffen er uit meppen, letterlijk of figuurlijk. Je houdt er gebroken honden aan over.

Ga naar een hondenclub en vraag wat voor leuke dingen er zijn om met een teckel te doen: speuren, jagen....
Ga minstens twee uur per dag met ze wandelen en geef ze gedurende de wandeling af en toe een kwartiertje de kans hun neus te gebruiken. Zet zelf een spoortje uit en zoek op google hoe dat moet.

Als je dit allemaal doet, ben je verlost van het slopen en heb je gelukkige honden ...en een gelukkige baas.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
fijn hondvriendelijk antwoord weer ivana, +
Ivana
12 jaar geleden
Ja, misschien niet mensvriendelijk, maar soms moeten we 'wakkerschudden'.
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt ivana.
ongewenst gedrag afstraffen zonder je te verdiepen in het waarom van dit gedrag is helaas schering en inslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies, lopen met die beesten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat ze zich overdag gewoon vervelen, s´nachts liggen ze lekker te slapen (dan zijn ze moe van dat slopen overdag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
jodyenboyke
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Of wat fietsen met de honden,maar je kunt ook een stok met een touwtje eraan waaraan weer een pluche knuffel zit op een veld mee spelen en laten jagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Als iets doen wat niet mag straffen. Je hebt ook zo'n goedje dag je kan halen bij een speciaalzaak voor dieren dat geurloos is maar blijkbaar heel erg bitter voor honden dit los hè op in water en spuit je over je spullen. Als ze dit een paar keer hebben geproefd us de pret wel snel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt op verlatingsangst.
Bij de dierenarts kun je een D.A.P. verdamper kopen deze stop je in het stopcontact en deze verspreidt een kalmerende geur voor honden. Dezelfde geur die een moederhond verspreidt als ze haar pups verzorgd. Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Nee, ze zitten in de WW en dat bevalt ze voor geen meter.
Koop een hondenbench voor ze, doe hun mand er in en de hond als je weggaat, dat is dan hun eigen plek en vinden het nog fijn ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.
Of bouw een honderen(hok) in de tuin.
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Ivana
12 jaar geleden
Ed, dat is hetzelfde als een race-auto in een fietsenschuurtje proppen. Helaas geen plusje. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen we zelf nog twee hondjes hadden ( vorig jaar nog)en we waren op vakantie in Drenthe, deden we de honden ook in hun bench, als we weg moesten, hun eigen mand ging er in voor de juiste geur en de honden gingen dan direct slapen en sliepen nog als we terug kwamen, ook in de auto vervoerde we zo de honden, dan waren we ook vaak 4 uur onderweg, ook dat ging uitstekend!
Ivana
12 jaar geleden
Ja Ed, dat is ook een goed systeem. Maar het ging mij erom, dat deze teckels waarschijnlijk slopen, omdat er geen rekening wordt gehouden met hun aard en aanleg. Een teckel is geen huishond. Het is een hond met een beroep en als ze dat niet kunnen uitoefenen, moeten ze hun energie ergens anders op botvieren. Ga je deze honden om slopen te voorkomen, opsluiten in een bench, dan los je niets op. Integendeel. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk het is gewoon de verkeerde keus hond.
Maar ja, ze hebben ze nu eenmaal en stellen deze vraag.