Hoe vermaak je een kat die zich verveelt zonder zelf de hele dag het touwtje te bewegen?

:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat je kat zich verveelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou eh, hij graaft in mijn stapels papier op mijn bureau als ie wil spelen... ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet dat HIJ zich dan verveelt :-( maar ik moet iets anders.... ;-)
Rieneke1
14 jaar geleden
heel bekend, die van mij springen op tafel en gooien vervolgens alles er vanaf.
duidelijk speeltijd ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahahah, ja hier ook. paf, hè, moet het weer op de grond? maar vervolgens rennen we toch maar spelend achter ons monstertje aan :-)

Het beste antwoord

Gekruld lint ophangen aan de krabpaal, dat veert leuk op en neer. Een stuk van een rietje afknippen, de onze is er heel lang mee bezig. En van die onbreekbare kerstballetjes zijn hier ook niet aan te slepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een touwtje aan het plafon hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef hem een bolletje wol dat rolt lekker weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een panic mouse, doorslaand succes! :)

Toegevoegd na 3 minuten:
wat ook erg goed is voor een kat die zich verveelt is om 'm te laten werken voor z'n eten.
ipv zo'n duf bakje eten wat de hele dag klaarstaat, ga je z'n brokjes verstoppen, in lege eierdozen met een gat erin doen, of in half afgeplakte wc rollen.
hier moet je zelf ook even energie in steken, maar het houdt de kat wel alert en bezig.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wc rollen... die kan ik ter plekke maken... :-)
Geef hem een klein rubberen stuiterballetje.
Als je hem ook brokken voert kun je een deel van die brokken in een voederbal (bij de dierenwinkel) doen, dan moet hij die rollen om ze eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb ik met onze fret ook. je kunt (moet) eigenlijk vrij snel aan bewegend speelgoed denken. ronde balletjes die rinkelen, eten geven, wegrollen. een balletje wol aan een stok/steel vast maken en de bol wol draait dan om de stok als je de stok rechtop zet. (en hij er tegen aan mept) ook op youtube zie je veel filmpjes van katten die zich prima vermaken. daar kun je ook leuke ideetjes op doen.

verder kun je denken aan spullen of speelgoed dat werkt op sensor. als er iets voorbij loopt begint het te rollen, geluid te maken etc.
ik zou graag wat voorbeelden noemen maar ik zit op mijn mobiel.. dus als ik thuis kom zal ik wat leuke speeltjes voor je kat opzoeken. succes alvast in iedergeval;)

Toegevoegd na 2 uur:
hey, ik heb even de link & ideeen onder jou reactie geplaatst! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt denken aan Sensor Mouse, Kattenspeelgoed PetStages Cheese Chase, of kijk zelf eens bij deze leuke speeltjes: http://www.fretten.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000217&lang=NL
(op de begin pagina van de site staat dat ze bezig zijn met werkzaamheden en dat de site wat langzamer is.. dus dat klopt wel.. het laden duurt even) Ik haal daar altijd al mijn spullen voor mijn fret ook.. prima winkel, goede levering ook!:)
Wij hebben zelf twee katten waarvan er één al haar hele leven erg speels is. Als ze jong zijn kun je proberen van alles op te hangen en speel muisjes in huis te hebben maar ze verwachten toch echt dat je zelf ook regelmatig mee speelt met ze. maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor de stoffen muisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een laserpen. Die is verboden wij hebben m een paar maand geleden op de kermis gewonnen. Dan is het vooral leuk als je op de "gleuf" van een kastdeurtje schijnt en dan het lampje uitdoet. Dan denken ze (hier tenminste) dat het lampje in de kast zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, die hebben we inderdaad ook! maar die gebruiken we eigenlijk vooral 's avonds even. vind ie leuk!
Je hebt ook muisjes met kattenkruid ,onze poezen worden er "dol " van. Wij hebben een trap naar de eerste verdieping. Het is een dagelijks ritueel ze zitten op de trap ik gooi die muisjes op de treden en ze spelen ermee op de trap als of hun leven ervan af hangt. Ze rollen springen vliegen rennen over de trap. Sterker nog de ene laat zich soms vallen en rolt met muis naar de onderste trede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Een anti schrokbak in plaats van een normale voerbak neerzetten. Dan is de kat langer bezig met zijn eten en moet hij nadenken over hoe hij dat eten eruit krijgt. Of speeltjes waar je het voer in verstopt.
-In plaats van een standaard drinkbak een drinkfontein.
-Uitzicht creëren. Zorg voor een fijn plekje in de buurt van het raam. Het uitzicht kan je interessanter maken door een vogelvoederplek o.i.d. te maken.
-Je kan kijken of je kat van kattenkruid/gras houdt. Er bestaat een soort spray die je op krabpalen speeltjes kan doen, waardoor ze veel aantrekkelijker worden. Of gewoon kattenkruid/gras neerzetten.
-Een krabpaal of krabmeubel neerzetten.
-Gewoon een paar dozen (of manden) neerzetten. Bijna elke kat wordt hier helemaal happy van :)
-Plankjes aan de muur vastmaken, zodat je kat van de ene kant van de kamer naar de andere kan zonder de vloer aan te raken.