Kan mijn kat terug gelopen zijn naar zijn oude buurt?

Sind 2 dagen is mijn kat er van door. We wonen nu 1 jaar in een andere buurt. 1 jaar binnen en in de tuin gehouden. Sinds een week mocht hij naar buiten en is dus nu er van door! Hij is wel vaker langer weg geweest maar kwam altijd wel terug. Maar dat was in de oude buurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

het hangt er van af.
mijn katten bleven na mijn verhuizing terugkeren naar het oude adres, maar dat lag slechts een dikke kilometer verderop.
als je niet al te ver bent verhuisd, is dat dus zeer goed mogelijk.
ga eens informeren bij je oude buren, en vraag ze hun ogen open te houden.

ondertussen zou ik niet te lang wachten met flyeren en aanmelden bij de instanties.
en wellicht is het toch verstandiger je kat blijvend in de tuin te houden.
succes, ik hoop dat hij weer snel terug is!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
hopelijk is je kat alweer terug? je hebt 'm een jaar in de tuin kunnen houden, ging dat zo moeizaam?
bied je ook alternatieven door veel met hem te spelen, en 'm nieuwe dingen aan te bieden?
ik heb vandaag eikels geraapt, een doorslaand succes! :)
Het kan ook zijn dat hij ergens bij de buren in een schuurtje per ongeluk ingesloten is. Dus hang briefjes op, of vraag eens rond.
mijn eigen kat is trouwens 2 dagen "weg"geweest, opgesloten in de kleerkast. Op slot gedaan toen hij er in zat, en miste de kat pas een paar uur later, en kast was op slot dus daar kon hij niet zitten. Pas na 2 dagen liet hij zich horen. Kwam wel eer beledigd de kast uit, maar mankeerde verder niets
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een verhaal!
gelukkig waarschuwen m'n andere katten als er 1 opgesloten zit.
ik weet van een vrouw die haar kat als vermist opgaf, vlak voor ze op vakantie ging.
bij terugkomst vond ze het beestje in het opklapbed :o
Het kan zijn dat uw kat is teruggelopen naar uw oude huis. Maar katten zijn jagers he.. Ze kunnen soms 2 tot 3 dagen wegblijven.. Onze kat die blijft welleens 5 dagen weg en dan komt ze weer vrolijk aan gemauwt (meestal met een muis in haar bek of wat dan ook..) Dan is er helemaal niets aan de hand.. Ik zou gewoon nog een dagje of 2 wachten, is je kat dan nog niet terug dan zal ik uw buren eens vragen en gaan flyeren.. U kunt dan ook aangeven bij de dierenbescherming dat uw kat is weggelopen.. Dan weten hun dat uw kat vermist is en als ze dan een 'vermiste kat' vinden dan weten ze dat die van u KAN zijn.

Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zin 5
je = Uw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dit is bij mij ook overkomen dus het kan! gewoon even daar zoeken dus,.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een grote kans dat hij in zijn oude buurt is. Daar is het vertrouwd en weet hij heel goed de weg. Maar de vraag is natuurlijk of die oude buurt ver weg is..
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij naar de oude buurt is, maar gewoon aan het jagen is. Onze katten
zijn heel vaak een stuk of 5 dagen tot een week weg.
(vooral de kater) dan komt hij altijd weer terug en legt een muis voor de deur. Als het een week geleden is, moet je je niet te veel zorgen maken. maar na zo'n 2/3 weken zou ik toch maar briefjes gaan hangen. voor die tijd kan je natuurlijk altijd even vragen aan buurtgenoten.

Onze kat was laatst ook wel heeel lang weg.
We hadden net briefjes uitgeprint en ze lagen klaar om opgehangen te worden. De buurjongen had hem zien lopen en gelijk naar ons gebeld. Wij wilden gaan zoeken maar precies op dat moment kwam hij. Dat was echt zo lief om te zien. Het is doodnormaal dat katten een tijdje weg zijn. Ik hoop dat er niks mee is gebeurd en dat je hem snel terugvindt! Good luck!