Kikkers eten voornamelijk boven water en happen naar alles wat beweegt, tot de helft van hun eigen lengte, dus ook muggen.
Ze vangen hun prooi door een erg lange plakkerige tong uit te steken, onder water lukt dat niet!
Een kikker eet echter geen muggenlarven, want die leven onder water, je hebt dus het verkeerde antwoord over de muggen larve als beste antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt gelijk sorry dat ik het verkeerde antwoord als beste heb gekozen.

Andere antwoorden (3)

Kikkers eten alle soorten insecten behalve bijen en wespen. Dus ook muggen.
Ik zal ze dus in de vijver laten zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat eten ze maar al te graag. Net als andere kleine insecten, fruitvliegjes, krekels, slakken en spinnen.
Soms eet hij ook een muis, een vogel, een vis of een salamander. Volwassen kikkers eten ook wel eens een kleinere kikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grotere kikkers doen dat niet zo snel omdat muggen een te kleine prooi zijn. De kikkers die ik heb gezien gebruiken niet zoals padden voornamelijk hun tong maar storten zich op vrij grote prooien door er bovenop te springen. De meeste muggen zullen een kikker daarom niet verleiden om toe te slaan. Padden eten weer voornamelijk op de grond en daar vinden ze zelfs mieren nog wel een interessante prooi. Groene kikkers zullen eerder waterjuffers en libellen eten dan muggen omdat het energieverbruik en het gevaar door een rooddier opgemerkt te worden niet opweegt tegen de voedingswaarde van de mug. Zelfs vrij jonge kikkertjes hebben graag prooien ter grootte van een zweefvlieg. Ook daar geldt dat de gewone pad ook kleinere prooien pakt. De padjes zijn na de metamorfose echt miniscuul en eten insecten zo groot als fruitvliegjes. De groene kikkerlarven metamorfoseren pas in augustus als ze al erg groot zijn. Soms pas in het volgende jaar.