De rodi fabriek is falliet HELP waarmee kan ik mijn hond nu motiveren tijdens het trainen?

Rodi worst in kleine stukjes gesneden is volgens mij dé lekkernij voor honden. Ze doen er echt alles voor. Daar kan geen kaasje tegenop (die gebruik ik nu bij gebrek aan beter). Heeft iemand een goede suggestie voor een ander gekmakende lekkernij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

kaassnoepjes werken misschien beter?
die ruiken en smaken een stuk sterker dan echte kaas.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke kaassnoepjes bedoel je?
Rieneke1
14 jaar geleden
ze zijn bedoeld voor katten, maar m'n logeerhond deed er een moord voor.
ze heten dacht ik cheezzies, en worden verkocht in een wit plat en rond doosje met geel etiket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond vind ze ook heerlijk! Bedankt voor de tip

Andere antwoorden (3)

Vocking of andere leverworst werkt ook echt uitstekend!
En kleine blokjes kaas doen de meeste viervoeters ook een moord voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beloning die je bij de training geeft mag niet groter zijn dan een vingernagel. Eigenlijk hoeft het niet groter te zijn dan alleen "een heerlijke geur".

Voor de training gebruikte ik frolic-rondjes, die ik dan ook nog eens in 4 of 6 stukjes sneed. Het nadeel van frolic is echter dat je het in plastic moet bewaren anders drogen ze uit en worden ze hard. Ze smaken dan nog wel lekker, maar de geur gaat er iets af.

Omdat ik dat toch wel lastig vond, ben ik later over gegaan op pens-botjes. Pens-botjes zijn verkrijgbaar in zakjes van (ik meen me te herinneren) 180 gram. Daar heb je een heel seizoen meer dan genoeg aan. De pens-botjes zijn ongeveer 1 cm groot en zelfs die breek ik nog in twee delen. Niet uit gierigheid, maar omdat de geur genoeg beloning is. Ze zijn er van diverse merken. Ze zijn in iedere dierenzaak te koop.

Bouw die beloningen wel zo snel mogelijk af. Wanneer een hond eenmaal weet wat er van hem wordt gevraagd moet je karig worden met eet-beloningen. Wissel het dan af met een aai en een goed woord. Een hond die alleen voor je wil werken als hij voer krijgt, staat niet onder, maar boven je in rangorde.
Ivana
14 jaar geleden
Als je met voer beloond dan moet je niet snel overbelonen en variëren met je beloning. Als je hond een voertje heeft waar hij of zij alles voor doet dan geef je deze 1 á 2 keer per training. De rest doe je met een 'normaal' voertje. Dit voertje is lekker maar niet zo lekker als je grote beloning. Met deze techniek behaal je betere training resultaten dan als je maar een voertje gebruikt.

Met overbelonen bedoel ik dat niet elk goed uitgevoerde oefening beloont wordt met een voertje. Het voertje wordt willekeurig beloond.