Mijn hondje(Jack Russel) eet regelmatig gras,is dit gevaarlijk voor zijn gezondheid?

Als ik mijn hondje uitlaat eet hij regelmatig gras, spugen doet hij niet, waarom doen honden dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze Jack Russel eet wel eens gras als hij buikpijn heeft. Na het eten van graas moet hij overgeven en dan is hij weer helemaal vrolijk.

Antwoorden (4)

Er zitten te weinig vezels in zijn voer, of hij heeft wormen. Zie ook deze site: http://www.hondenvoer.co.nl/page10.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zodra mijn hond gras gaat eten, weet ik dat het weer tijd is voor een antiwormenkuur :)
Uw hond hoeft niet persee wormen te hebben of geen goede voeding. Mijn hond is al bijna 12 en eet ook zo af en toe gras.
Zie de link voor andere redenen waarom een hond ook gras kan eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel niemand er helemaal zeker van is waarom honden gras eten, zijn deskundigen op het gebied van hondengedrag er zeker van dat het heel normaal is en zeker niets om zorgen over te maken. Er zijn meerdere redenen waarom honden gras eten. De eerste reden is eenvoudig grazen waarbij je hond lekker op het gras kauwt. Het kan zijn dat de hond dit lekker vind smaken, het is als een groente voor hem. Dit is niet schadelijk voor de hond. De tweede reden waarom honden gras eten is puur instinctief. Hij eet het gras om het vervolgens er weer uit te braken. Meestal gebeurt dit wanner de hond iets verkeerds heeft gegeten of gewoon misselijk is. Een veel voorkomende oorzaak is ook wormen. Er wordt gedacht dat de lange ongekauwde stukken gras de keel prikkelt om zo de braakreactie op te wekken. Bij honden die altijd ’s ochtends gras eten op een lege maag, kan er ook sprake zijn van een overproductie van maagzuur. Het kan zinvol zijn om deze honden ’s avonds heel laat nog wat te eten te geven. Een andere reden kan zijn om hun vitaminebehoefte aan te vullen, maar deskundigen zijn hier sceptisch over.

Het komt er op neer dat niemand met zekerheid kan zeggen waarom honden gras eten. Zolang het met mate wordt gegeten, is er geen probleem. Het is in ieder geval keuze dan veel andere troep die je hond zou kunnen binnen krijgen!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://uitgelatenhond.nl/waarom-eet-de-hond-gras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide uitleg
Hoi hoi, Wij hebben hetzelfde met een pup van 7 weken, een hond eet niet zomaar gras, dit is altijd een gevolg ergens van, bijvoorbeeld buikpijn..
Ook kan gras eten schadelijke gevolgen hebben, zoals wormen.
Groetjes kelly.