Mijn Engelse parkiet is geringd. Worden deze vogels altijd geringd?

Ik vraag het me af omdat geen van mijn grasparkieten ooit geringd is. Waarom ring je eigenlijk een parkiet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Hobbykwekers ringen hun parkieten om inteelt te vermijden. Het ringen van grasparkieten is niet verplicht maar wel handig. Je kunt aflezen van welk geboortejaar ze zijn, wie de ouders zijn, wie de kweker is en dergelijke.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in z'n algemeenheid worden siervogels geringd, zodat je de kweker kan achterhalen.
daarnaast worden beschermde vogels geringd, zodat je weet dat ze niet uit het wild zijn weggevangen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Die tweede zin is misschien nog wel het allerbelangrijkste!
Putters, sijsjes en distelvinken werden en masse verhandeld. Ongeringd in je volière ben je de klos. Dit geld natuurlijk ook voor tropische vogels die hier wel gekweekt, maar niet meer ingevoerd mogen worden. Een voorbeeld daarvan is de edelzanger, een uiterst klein zangertje. Heb er in vroeger tijden 8 gulden voor betaald. De prijs ligt nu, omdat ze hier gekweekt moeten worden, op (schrik niet) 75 euro.
Plus.
Rieneke1
12 jaar geleden
was je maar de klos ivana.
mijn ervaring is dat er niets aan handhaving wordt gedaan helaas.
dank voor de plus!
Ivana
12 jaar geleden
Helaas heb ik geen volière meer. Dat was in de tijd dat ik nog geen hond mocht en met 4 kinderen aan huis gebonden was. Zo kon het voorkomen dat mijn tweede dochter, op de vraag van de juffrouw om eens een paar vogelnamen te noemen het volgende antwoord gaf: roodkuifkardinaal, lazulivink edelzanger. Gefronsde wenkbrouwen......hahaha
Rieneke1
12 jaar geleden
:)