Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een kattenveilige hamsterkooi?

Hallo,
Wij hebben thuis katten.
Ze houden erg van jagen.
Nu heb ik een hamster. Deze houd ik in mijn kamer waar de katten niet bijkomen. Het is een traliekooi.
Is er een veilige kooi. waar de katten niet bij kunnen? Is een duna nou echt zo slecht als sommige zeggen? Danku

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De oplossing bij uitstek :-)
Doe de hamster in een terrarium met een afsluitbaar deksel. Knappe kat die daar in komt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hamster had ik inderdaad ook altijd in zo een soort kooi toen ik nog een kat had. Je kat zal maar per ongeluk naar binnen glippen en zijn poot uitslaan door de kooi als je hamster bijvoorbeeld aan het klimmen is.
Op marktplaats zijn genoeg plastic kooien te vinden. Bijv plastic wanden en aan de bovenkant tralies (waar de hamster allang niet meer bij komt). Een vriendin van mij heeft zo'n kooi, en ook katten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Duna is redelijk veilig hoor, maar welke hamster heb je? Hier staan meer goede kooien op, en let vooral op de minimummaten, veel mensen hebben een veel te kleine kooi en een te klein loopwiel (wat enorm slecht is voor de rug) voor hun hamster.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78436-welke-kooi-voor-mijn-hamster.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is een duna veilig :) En de duna is niet slecht, juist niet. Kijk eens naar de Ferplast Duna Fun, dat is de perfecte kooi voor dwerghamsters.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding