Wij krijgen eerdaags een flatcoat retriever. Willen nu een bench aanschaffen. Welke afmeting moet ik kopen???. graag bericht mvgr/bvd harryH

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

De goede maat voor een flatcoat (volwassen) is 107cm. Als je dik in de centen zit zou je eerst een bench van 90 cm kunnen aanschaffen, die later op marktplaats verkopen en dan pas de uiteindelijke 107cm kopen.

Het ruimte verschil tussen de 90cm en de 107cm is groot, maar dat went. Hij is namelijk ook veel hoger.
Als de hond er overdag lang in moet liggen en het is bovendien een reu, die toch wel aanmerkelijk groter zijn, dan kan je zelfs kiezen voor de 125cm. Maar nodig is dat niet.

Inderdaad de kooi iets verkleinen helpt bij pups tegen het bevuilen. Ik heb dat nooit gedaan, maar het wordt aanbevolen. Je hoeft geen rekening te houden met voer en drinkbak. Die komen namelijk bij de volwassen hond niet in de bench en voor de pup doe je dat alleen om het dier aan de bench te wennen. Daarnaast wordt de waterbak eventueel in de bench opgehangen en niet op de vloer geplaatst.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb er onlangs één gekocht van 1.07X77X71 voor een bouvier bij Pets Place voor 72 euro en deze is perfect qua maat.

Andere antwoorden (4)

''De schofthoogte voor reuen is 58-61 centimeter en voor teven 55-58 centimeter'' Dit kan natuurlijk wat hoger of lager uitvallen, maar aan de hand van deze cijfers kun je ongeveer inschatten wat voor afmeting je nodig hebt. Je wilt natuurlijk wel dat de hond zich kan keren in zijn bench en dat hij wel een beetje een comfortabele ruimte heeft. Daarnaast moet er natuurlijk ook nog een drink- en eventueel voerbak in komen. Bij de fokker van waar je de hond gaat aanschaffen kan jou als het goed is vrij goed vertellen hoe groot de bench ongeveer moet zijn. Als het een goede fokker is zou deze dat zeker moeten weten. Ik heb ook nog een link toegevoegd, dit is een forum waarin diverse maten worden besproken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afmeting die groot genoeg is voor een volwassen hond, hier kunnen ze in een goede dierenwinkel advies over geven. Ik weet niet of jullie een pup krijgen maar heb dit zelf als een handige tip ervaren. Wij hebben toen onze hond een puppy was het advies gekregen de bench mbv een grote kartonnen doos te verkleinen, dit omdat het hondje zich zo veiliger zou voelen en ook om ervoor te zorgen dat zij niet in de bench zou plassen (dit werkte, ze hielde er niet van in haar eigen viezigheid te liggen dus hield ze het op terwijl ze in een grote bench makkelijk aan de ene kant had kunnen plassen en aan de andere kant kon slapen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je een bench van 109 adviseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
107/109 dat is misschien een merkverschil. We bedoelen hetzelfde. Standaard wordt 107 als maat genoemd.
Harry, het ligt er 'n beetje aan hoe je woont. 'n kooi is voor de hond nooit te groot. Maar het moet ook practisch zijn .Ik heb dikwijls hondenlogè 's .Op dit moment 'n duitse herder. Als ze het spelen met m'n Rottweiler wel 'ns moe is ,gaat ze in de bench liggen. Afm. : L90 H65 Br 60 . Zij voelt zich daar opperbest in . Gaat er 's nachts ook altijd in liggen.Ga eens naar de volgende site: www.nfrv.nl daar vind je alle informatie die van nut kan zijn . Heel veel plezier met je nieuwe hond. Ik heb 'n hondenschool gehad , en heb veel ervaring met honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Yann, een hond moet in een bench languit kunnen liggen en met opgericht hoofd kunnen staan. Dan is de bench goed van formaat. Dat er honden zijn die in een te kleine kooi kruipen, is natuurlijk geen maatstaf.