Ik wil konijnen buiten gaan "houden". Hoe kan ik dit veilig doen, met het oog op roofdieren die veel voorkomen in mijn omgeving?

We krijgen een groot erf en daar wil ik een gedeelte voor de konijnen benutten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vergeet niet dat je tot 50 cm onder de grond de omheining moet laten doorlopen. Beter nog graaf je een deel van de ondergrond af en legt daar kippengaas op, zodat de konijnen zich niet onderdoor uit kunnen graven. Maar ook dat de vos/bunzing/das zich geen toegang kunnen verschaffen.

Je maakt bovenop de grond een heuvel waarin gaten gegraven kunnen worden, legt wat oude rioolbuis-stukken neer. Alle gevaar van boven krijgt dan ook geen kans door de ruime verstop- en vluchtmogelijkheden. Maakt een plaats waar de konijnen droog kunnen zitten en waar je het voer kunt neerzetten zonder dat het nat wordt.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

onder een dak van fijn gaas en eromheen natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ook voor de nodige verstopplaatsen voor de konijnen! Ik denk dan aan holle boomstammen, een oude op de zij liggende (open) regenton en diverse kleinere bossages waar ze onder kunnen schuilen en het - in ieder geval voor roofvogels - moeilijker maakt ze te vangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook konijnen en ik heb zelf een groot gedeelte met hoog gaas van een metertje eromheen en een groot hok met een soort vaan eerste verdieping van de grond.