Kan mijn hond zwanger zijn?

mijn hond is 8 jaar en is net in het bos door een duitse herder bereden en ze hebben vast gezeten

het is de 20ste dag van haar loopsheid en ze liet het niet meer toe vandaar dat ik ook met haar naar het bos ging, maar ze had geen schijn van kans hij klemde haar meteen en ik kon hem ook niet eraf halen, de eigenaar liep gewoon door en kwam later terug
ik heb de dierenarts gebeld en die zij dat ik met 4 en halve week maar een echo moest komen maken als er jon kies in zitten krijgt mijn hond een spuit want ze is al te oud om te jongeren
ik zit dan wel met alle onkosten

hoe los je zoiets op met de andere eigenaar, is het mijn schuld of hoe moet ik dat bezien

Weet jij het antwoord?

/2500

zo iets heb ik ook mee gemaakt, maar toen was mijn hond niet zwanger , maar bijna dood gebeten door een rottweiler (de naam zegt het al). toen ging ik boos naar zijn baasje toe om te zeggen: hoe gaan we dit oplossen? het baasje werd zo boos, en ze wou echt niet mee betalen. dus om even terug te komen op jouw vraag: als je hem nog een keer tegen komt in het bos, dan moet je even (rustig) vertellen wat er is gebeurt en vragen hoe jullie dat dan gaan oplossen. misschien wil hij een paar puppy's houden en misschien jij ook. ik zal de puppy's niet op marktplaats zetten, dat is zielig. misschien willen je familieleden ze ook wel hebben. maar dan moet je tegen die man zeggen dat je wel geld wil van hem voor al die injecties en spuitjes. of even met de verzekering er over hebben. veel succes Toegevoegd na 28 minuten: sorry, ik dacht dat er stond; dat je niet wist wat je moest doen. ik kreeg net een reactie op mijn antwoord en daar in stond: "Er staat dat de hond te oud is om jonkies te krijgen ! Waarom dan een advies wat ze met de puppy's moet doen?" dus ik wil even zeggen dat: als je hond te oud is voor puppy's te krijgen, dan is de kans (groot) dat uw hond het niet overleeft. als ik u was zal ik zeker naar die man gaan het zeggen dan uw hond zwanger is geraakt door uw hond en mijn hond te oud is om puppy's te krijgen, weet u wat dat beteken? dat betekent dat mijn hond een (grote) kans hebt dat ze dood gaat! dat moet je dan tegen die man zeggen en (als het lukt) verdietig te kijken en een (beetje) huilen. (overdrijven is ook een vak).

Je kunt er vanuit gaan dat de natuurlijke driften van een reu niet te beteugelen zijn. De baas kan op het moment waarop zijn reu een zwangere teef volgt en gaat berijden, geen appèl meer op de hond leggen. Het is aan de eigenaar van de teef ervoor zorg te dragen, dat de teef is aangelijnd en dat voor mogelijke aanvallen van een reu een stok voorhanden is om de reu te weren. Je hoeft dan echt niet te slaat of te verwonden. Je moet met een loopse teef ook op de twintigste dag nog oppassen. Jij beweert dat de teef het niet meer toeliet. In dat geval had de teef de reu zelf weg-gebeten en gegrauwd. Een teef heeft in zulke gevallen meer te zeggen dan een reu en laat zich echt niet pakken tegen haar wil in. Kortom, je kan de eigenaar van de reu niet aansprakelijk stellen en zult zelf voor mogelijke onkosten moeten opdraaien. Jammer (?), maar waar. Toegevoegd na 10 minuten: "Zwangere teef" in eerste alinea moet natuurlijk "loopse teef" zijn.

Oh, en reken maar gerust, dat je hond zwanger is!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100