wat kan ik nog meer voeren voor m'n cichliden dan alleen maar rode muggenlarven?

de hoofdmenu van m'n vissen (cichliden) zijn nu alleen maar rode muggenlarven, maar ik wil wel wat afwisseling hebben, wat kan ik ze geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Langdurig rode muggenlarven voer is niet zonder risico.
Rode muggenlarven leven in sterk vervuilt water en kunnen zware metalen bij zich hebben en/ of andere giftige stoffen.
Ga zelf muggenlarven kweken in een emmer met water en koop zo af en toe krill, dat zijn kleine garnaaltjes diepgevroren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Watervlooien en pekelkreeftjes, tubifex kan ook. Gewoon eens informeren bij je aquariumwinkel, of bij een aquariaforum!(Y)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar de vraag of jouw vissen ook graag afwisseling willen. Mischien is dat wel het allerbeste en allerlekkerste wat je ze kunt geven. Stel je vraag anders eens bij de zaak waar je je vissenvoer koopt, die kan jou vast wel het juiste antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Forellenvoer (hengelsportzaak), regenwormen, mysis (minigarnaaltjes die je soms in behoorlijke hoeveelheden kunt scheppen in afgravingen of brak water. Als je die zo snel mogelijk invriest heb je perfect voer (ook gewoon te koop natuurlijk). Garnaaltjes zijn ook goed om meer intense kleuren te krijgen. Regenwormen kun je vangen door met een vorkje te kloppen. Mestpieren en springers zijn niet zo geschikt. Met een geschikt park in de buurt kun je ook dauwpieren gaan zoeken. Donkere plekken met kort gras zijn het meest geschikt. Zo kort mogelijk beschijnen of rood licht gebruiken. Bij onraad trekken ze zich snel terug in hun hol. Bovengronds paren ze en zoeken ze naar bladeren die ze in hun hol trekken. Verder is hart ook geschikt voer of kropsla.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij geven naast de flokken speciaal voor cichliden regelmatig diepvries voer. Een goede dierenwinkel of speciaalzaak heeft allerlei speciale diepvriesvoeders die geschikt zijn of speciaal voor cichliden.
jodyenboyke