Is het noodzakelijk om de hond precies 1 jaar later in te enten?

Onze hond had een oproep gekregen voor de jaarlijkse inenting. Is het erg als ik hier ongeveer 2 maand later mee ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet zo'n drama als het echt niet uitkomt. Wel moet je zorgen dat de rabiës-inenting aansluitend is als je naar het buitenland wilt met de hond. Anders doen ze bij de douane moeilijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Rabiësinjectie is tegenwoordig eenmaal per drie jaar (als ze het goede serum gebruiken). Ik bedoel dus als hij verlopen is, maar dat kan je in je europees paspoort nazien.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dit is niet heel erg. Het is wel veel verstandiger om het wat eerder te doen, aangezien 2 maanden later veel te laat is. Een week of maandje maakt niet uit. Het hoofd in ieder geval niet precies één jaar later.