Hoe vaak moet je een beagle uitlaten?

We willen misschien een beagle (hond) nemen, maar we kunnen niet vier keer per dag uitlaten. Is dit een probleem? Kan je hem ook drie keer per dag uitlaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je neemt een chihuahua, die kun je op de kattenbak zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet aan een hond beginnen als je er weinig tijd voor hebt en al helemaal geen hond die veel beweging nodig heeft zoals een beagle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke hond moet minimaal 6 x per dag uitgelaten worden en zeker 3 x daarvan 30>min. 1- Het dier moet vaak de gelegenheid hebben om te kunnen plassen.
2- Het dier moet in contact kunnen komen met soort genoten.
3- Het enige wat het dier binnen kan doen is slapen. Als je het dier maar 3 x per dag uit kan laten (het dier is dan misschien 30 minuten in totaal buiten). Die gaat binnen al zijn verveling en frustratie uiten. Of op jou bank of schoenen of op zich zelf... Kortom..
Niet aan een hond beginnen :)
Zoals hierboven al gemeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar 6 x per dag vind ik wat overdreven. In principe gaat een hond drie keer per dag naar buiten,maar in deze drie keer moet er wel voldoende tijd genomen worden zodat de hond zijn/haar energie kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hebben we hier een menings verschil en das niet erg !! Maar ik ga per dag vaker dan 3x naar de wc en ik vind dat mijn hond ook de mogelijkheid moet hebben om zijn behoefte buiten te doen. Bij mij zijn echt niet alle rondes een uur, maar ik vind dat ze even laten plassen best mag. En dat noem ik uitlaten (even een rondje in de straat). Daar heb ik honden voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een hond en hiermee ga ik twee keer per dag een half uur en één keer per dag een uur naar buiten en tussendoor even een plas voor de deur,maar dit komt omdat het nog een jonge hond is.
Zodra het extra keertje voor de deur niet meer nodig is,wordt het drie keer per dag. Het is algemeen bekend dat een hond het 12 uur op moet kunnen houden,maar dat vind ik zelf ook te lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beagle is geen standaardhond maar een hond met een enorme speur/prooi/jacht drift en een energie waar je U tegen zegt. het stemgeluid is heel bijzonder, en daar moet je echt tegen kunnen. als de hond niet met zijn neus aan de grond kan en zijn driften niet kan gebruiken krijg je een gedragsgestoord dier. (jaagt achter katten aan, jankt de hele boel bij elkaar, of welke andere manier dan ook om zijn frustratie te uiten) een jachthond kan je niet afschepen, al loop je hier 10 rondjes mee. rennen, raggen, joelen, speuren, graven etc.
dát is een beagle, en dat is ook niet te onderdrukken want het zit erin gefokt. 1uurtje per dag buiten de korte blokjes om doet een beagle helaas geen goed, al kan het voor een andere hond wel voldoende zijn. het gaat dus niet zo zeer om te uitjes en de duur ervan (al moet het wel schappelijk blijven uiteraard) :) maar het gaat erom wat je de hond kan bieden en hoe je ze tegemoet kan komen. b.v. daar waar een engelse bull zijn energie al lang en breed kwijt is, daar loopt een jachthond, windhond, of border Collie nog niet eens warm ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een speelgoedBeagle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeroen, waarom valt de keuze juist op een beagle als ik vragen mag? (als het om het uiterlijk gaat is er misschien een andere optie, dus kan proberen mee te denken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben er niet heel lang over na gedacht, maar een Beagle leek ons wel leuk. Misschien is het inderdaad niet een erg handige hond voor ons, als je hem zo vaak moet uitlaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een probleem ja. Dit zou je zelf ook kunnen bedenken toch? Als je pup zijn plasje moet doen, wat dan? Ja sorry vriend, ik kan je maar 3x per dag uitlaten. Nee.
Een pup moet niet alleen vaak naar buiten voor de boodschapjes, maar ook om te wennnen aan de "buitenwereld".
Zoals eerder gezegd, een volwassen hond zou het opzich nog wel kunnen.

Het beste antwoord

Je kan een hond best 3 maal per dag uitlaten. Je kan hem zelfs één maal per dag uitlaten! Maar dat betekent dus dat je 's morgens om 8 uur het huis moet verlaten en er 's avonds om 10 uur weer in moet komen.

Klinkt misschien gek, maar 4 maal uitlaten zegt eigenlijk niks. Als je denkt dat plassen en poepen het enige is dat een hond naar buiten drijft, heb je het goed mis.
Een hond heeft indrukken nodig en verandering van omgeving. Zijn neus moet worden uitgedaagd en zijn hersens op scherp gezet.

Het minste dat een hond nodig heeft is iedere dag, en niet alleen in het week-end, twee wandelingen van zeker drie kwartier. Daarbij moet hij een gedeelte vrij kunnen lopen. Die wandelingen moeten worden afgewisseld. Steeds hetzelfde rondje is dodelijk voor zijn geluk en jouw plezier. Dan wordt het voor baas en hond een sleur en druipt de verveling eraf. Daarnaast zijn er nog twee poep- en plaswandelingetjes die korter kunnen zijn en alleen ten doel hebben om de hond de kans te geven zijn behoefte te doen.

Als je je hond niet kunt inpassen in je leven, maar hem hebt voor een kwartiertje hier en een half uurtje daar, dan moet je er noooooit aan beginnen. Jij kan nog kiezen, maar een gekozen hond kan niet ontsnappen. Denk daar wel aan.
Ivana
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
dikke plus! Vooral over die afwisseling! Net weer terug van een nieuw wandelplekje, geweldig voor de honden en ook het baasje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TOPPIE :) Ik ben zo blij dat mijn honden bij mij leven :) Ik weet best dat er mensen nog beter zijn voor hun honden, maar als ik lees wat sommige mensen die arme dieren aan willen doen.... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice, helemaal met je eens! de hond is vaak de l#l als men beseft dat het toch iets meer is dan een loopje, wat aandacht, een een bak voer en water. bij een beagle ben je dan al helemáál aan het verkeerde adres. ze moeten speuren, jagen, en lekker joelen zonder dat de baas zich druk maakt over kuilen in het gras, geklaag van de buren over het gejank, de neus die altijd op de grond hangt, (speurdrift) om over de prooidrift nog maar niet te spreken. ook niet onbelangrijk: de baas moet weten dat de hond hem niet hoort als deze gefrustreerd staat te schreeuwen als het dier doet waar ie voor gefokt is: zijn neus volgen op zoek naar een prooi, en is ECHT spoorvast en gaat er helemaal in op.
Ivana
12 jaar geleden
Eucalypje, ik hoop altijd maar, dat mensen weten waar ze aan beginnen met een beagle. Het zijn meute-honden. Groeps-honden dus. Een alleen gehouden beagle levert een hoop in op geluk. Daardoor blijven ze altijd achter als er andere honden zijn om zich bij aan te sluiten. En die neus hè! Het is een drijfhond, die sporen MOET zoeken en eenmaal gevonden erachteraan MOET. Kan hij niets aan doen, puur natuur.

Andere antwoorden (5)

als je een pup neemt niet. die moet je zindelijk maken, als je geen tijd het voor 4x uitlaten kan je daar beter niet aan beginnen. bij een oudere hond ozu 3x wel kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je een hond? Elke hond moet toch minstens 4x per dag uitgelaten worden maar daarnaast toch zeer regelmatig een lange wandeling en/of speeltijd. Een beagle is dan ook nog een jachthond met een specifiek karakter. Ga eens informatie inwinnen bij de rasvereniging.
Weet je marktplaats staat vol met honden, die altijd weg moeten omdat de eigenaren niet over de consequenties hebben nagedacht.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JUist! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
jodyenboyke
12 jaar geleden
dank u
Ivana
12 jaar geleden
En zo is het!! dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juustem!!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je niet meer tijd hebt om een hond uit te laten moet je er beslist geeneen nemen. Want het staat of valt niet met 3 x uitlaten je moet hem opvoeden en vooral een pup heeft veel aandacht nodig het eerste jaar. Dus geen hond als die bijna een hele dag alleen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dit is zeker een probleem, en al helemaal voor een Beagle!

je praat over een jachthond met enorme speurdrift om er maar even 1 te noemen. die hond moet zijn neus kunnen gebruiken en dagelijks minimaal een uur mijn zijn neus aan de grond kunnen speuren.

het stemgeluid is iets waar je op af kan knappen, want ze joelen alles bij elkaar (niet af te leren, het is hun manier van communicatie)

daarbij zijn het zeker geen honden die zich aanpassen aan een baas of volgzaam zijn.

hier kan je terecht met je vragen en vind je beknopte info
http://www.beagleclub.nl/beagleinformatie/herplaatsing/herplaatsing.html

daarbij is er heel veel info te vinden op het internet als je even zoekt of hier op GV

http://www.goeievraag.nl/vraag/hond-beagle-jaaar-oud-probleem.234341

http://www.goeievraag.nl/vraag/woon-limburg-beagle-kopen-ervaring.279429
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Ivana
12 jaar geleden
plus dus!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u !
(zonder ondankbaar te willen zijn: iemand van jullie jokt)
:-p
ronaldP
12 jaar geleden
Inderdaad, een beagle is een meutehond en 1 van de moeilijkste om wat te leren of af te leren....
Opzich zal het kunnen, 3x per dag. Maar dat ligt eigenlijk aan je hond hoe vaak hij moet plassen en poepen. Wij laten onze hond 's ochtends even plassen en poepen in het park (korte wandeling) 's middags gaan we een lange wandeling maken, een half uur. Je kunt als je hardloopt dan met je hond dat half uur hard lopen. En dan voor het eten laten we heb uit. En dan 's avonds voordat we naar bed gaan laten we even snel in het park zijn behoefte doen. Dus eigenlijk 4x per dag. 3x kan ook. Suçes.