Waarom moet Stichting Dierenlot geld troggelen voor dieren-ambulance en kan dat niet uit kas Dierenbescherming?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Het beste antwoord

De Dierenbescherming is een grote landelijke organisatie. Ze steunen talloze projecten, maar zijn er vooral voor om de grote lijn in de gaten te houden. B.v. voorlichting en advisering over wetgeving.

Naast de Dierenbescherming zijn er talloze organisaties die zich bezighouden met het lot van dieren, zoals stichting dier en recht, wakker dier, proefdiervrij, en bont voor dieren. Ze houden zich met wat meer gespecialiseerde zaken bezig. Zo ook Stichting Dierenlot.

Deze stichting steunt vooral wat kleinere en plaatselijke initiatieven. Blijkbaar kost een dierenambulance veel geld, en het geld dat van de Dierenbescherming komt is niet genoeg. En ook zal het zo zijn, dat als een dierenopvang in b.v. Appelscha 200 Euro nodig heeft voor het opknappen van een hondenhok, dat sneller kan via Stichting Dierenlot dan via een grote organisatie als de Dierenbescherming.

Op deze site kun je meer lezen over de doelstelling en waar het geld naar toe gaat.
http://www.dier.nu/

Via deze links kun je meer lezen over de projecten:
http://www.dier.nu/wat-doet-dierenlot/7/Gerealiseerde-projecten-2011
http://www.dier.nu/wat-doet-dierenlot/2/Wie-krijgt-wat
http://www.dier.nu/wat-doet-dierenlot/Utrecht-provincie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw antwoord vindt ik het beste, en erg uitgebreid.

Andere antwoorden (1)

De Dierenbescherming is een andere stichting. Elke organisatie heeft haar eigen budget en haar eigen specifieke doel. De Stichting Dierenambulance bestaat trouwens ook. Ik ken die in Amsterdam. Eigenlijk zijn er een heleboel organisaties met min of meer hetzelfde bezig. De stichting Dierenlot ken ik trouwens niet. Op www.Belastingdienst. nl kunt u zien of het een ANBI-Stichting is.Zo ja, dan is deze te vertrouwen en is ook een eventuele gift fiscaal aftrekbaar.