Kan een Vlaamse Reus met een Zwarte Hollander fokken?

Ik heb twee konijnen en ik wil dat ze gaan fokken. Mijn vader vertelde dat hij eens had gehoord dat een dwergkonijn met een Vlaamse reus had gefokt en dat de baby's toen weggehaald moesten worden omdat ze anders allemaal dood konden gaan. Kan dat bij mijn konijnen ook? Het mannetje ( ongeveer 2 en een half jaar ) is een Zwarte Hollander. Het vrouwtje ( ongeveer een jaar ) is een Vlaamse Reus. Kunnen deze twee fokken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zo bedoel ik het niet. Mijn vader heeft dat ooit van iemand gehoord, en dan vraag ik, kan ze wel met een Zwarte Hollander fokken?

Antwoorden (1)

Het kan. omdat de Vlaamse reus het vrouwtje is, andersom worden de jongen te groot en ze moeten er ook uit, denk goed over je keus na, ik zou ervoor kiezen een mannetjes vlaamse reus te nemen. dan worden de jongen sterker en mooier.