Dwergteckel pup drinkt slecht,wat te doen ?

Onze Dwergteckel pup van nu 5 maanden,drinkt heel weinig,ik heb het 2 weken bijgehouden,en het varieert tussen de 50 en 100 ml per dag,ik heb al contact met dierenarts gehad,die zegt dat de ene hond wel veel drinkt en de andere niet.
Ik heb al geprobeerd wat water bij zijn voer te doen,maardan eet hij ook niet,hij is verder goed gezond,en boordevol energie,en goed op gewicht,lengte en vacht.
Ben ik overbezorgd en moet ik het naast mij neerleggen,of toch een andere actie nemen?
Heb best veel ervaring met honden,maar nog nooit dat ze zo weinig drinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Gemiddeld heeft een hond 50 ml per kilo lichaamsgewicht per dag nodig en zoals je hond al zegt: de één drink minder dan de ander.
Als je dierenarts het nodig had gevonden had hij je pup wel verder onderzocht dus ik zou me niet druk maken.

Ja grote honden drinken meer,maar wat je hebt meegemaakt dat je drie keer per dag de bak moest vullen is ook weer verschillend want ook mijn vorige hond [bouvier] dronk net één bak per dag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk zoals je dierenarts al zegt en niet je hond.
;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoeveel een hond drinkt verschilt echt per hond. Ik zou me geen zorgen maken, zeker omdat je dierenarts dit ook niet doet en hij heeft er waarschijnlijk best veel verstand van.
Misschien ligt het wel aan het voer dat je hebt. Probeer wat te variëren, misschien helpt dat.