Ik wil in een nieuwe kooi voor mijn hamster; is deze groot genoeg, zie beschrijving?

http://www.budgetkooien.nl/a-22563576/hamsterkooien/hamsterkooi-rody-trio-blauw

is deze kooi wel groot genoeg?
Alvast heel erg bedankt.
misschien hebben jullie nog sites voor VOORDELIGE kooien?
Dank u wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een dwer hamster os gewoon hamster?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps sorry voor de schrijffouten, ik had per ongeluk al op reactie plaatsen geduwd. Dus mijn vraag is of het voor een dwerghamster is want op een foto kan je dat niet goed zijn aan zo'n kooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dwerghamster
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dan lijkt het mij wel groot genoeg. :)

Antwoorden (6)

voor voordelige kooien zou je kunnen kijken op marktplaats of op www.gratisaftehalen.nl of www.gratisoptehalen.nl
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een min?
er zijn heel veel mensen die een kooi over hebben, en die kooi voordelig van de hand willen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wij kopen ook vaak kooien van marktplaats
Deze kooi lijkt mij inderdaad groot genoeg, fijn dat je een kooi zoekt en rekening houdt met het dier.

Op marktplaats zou je goedkopere kooien kunnen vinden.
Op deze site zijn de kooien dan de kooi die je in gedachten hebt.
http://www.beslist.nl/products/dieren_accessoires/dieren_accessoires_481677/r/hamsterkooi+kopen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dankje :) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze kooi is zeer zeker niet groot genoeg, voor een dwerghamster is deze al te klein en voor een goudhamster is het pure dierenmishandeling!
sorry, maar deze kooi is absoluut niet groot genoeg, hij lijkt groot, maar let maar eens op de afmetingen,
kijk eens bij een kinderboerderij in de buurt daar kan je vaak voor een 10 tientje een ruime kooi op de kop tikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een mooie kooi voor weinig geld:

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooi_ren/hamster_muis/metaal/190351

Hij is normaal dus €60 maar tot en met 24 februari krijg je 20% korting op bijna alles van zooplus als je in het bestelveld de code WINTERVERKOOP invult. Dan kost de kooi nog maar €48, en je betaalt geen verzendkosten. Ook andere spulletjes krijg je 20% korting op, bijvoorbeeld loopwielen. Alleen niet op voer en bodembedekking enzo, dat is wel jammer.

Nog wat andere geschikte kooien:
http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=34_135_268&products_id=757&zenid=au8c06vmg3is2h9odrbtlenfq2

http://www.budgetkooien.nl/a-22829225/hamsterkooien/hamsterkooi-nature-32

http://www.budgetkooien.nl/a-22829373/hamsterkooien/hamsterkooi-358-51-blauw

Die laatste is wel lekker groot, die ga ik denk ik bestellen voor mijn dwerghamstertje!

Welke kooi je ook neemt, hou er rekening mee dat een hamster gewoon wat ruimte nodig heeft. Vaak worden als minimummaten opgegeven 50x30 voor dwerghamsters en 60x40 voor goudhamsters. Dit zijn dan echt absuluut MINIMUM maten! Persoonlijk vind ik deze maten veel te klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hewl erg bedankt!!
Dit is een te kleine kooi.
Wat voor kooi je kiest is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Er zijn veel verschillende hamsterkooien op de markt, varierend van duna's, traliekooien, terraria en buizenkooien tot flipperkasten waar hamsters in kunnen leven. Ik raad iedereen wel aan bij het kopen van een kooi aan het welzijn van de hamster te denken, en niet aan wat hij er zelf flitsend en mooi uit vind zien. Let ook goed op dat de hamster niet te ver kan vallen in de kooi. Niet alle kooien die voor hamsters verkocht worden zijn namelijk ook daadwerkelijk geschikt voor hamsters.
Kooien zoals op de foto's zijn mooie kooien
Om 2de hands winkels kan je ze vinden.

foto 1
Naam kooi: Grote Duna
Afmeting: 72 x 46 x 31 cm
foto 2
Naam kooi:Ferplast Mary
Afmeting: 80x50x38 cm

waar je vaak mooie en ook wel goedkope hamsterkooien vindt is op:
www.marktplaats.nl
www.dieren.marktplaza.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals eerder al is gezegd, deze kooi is inderdaad te klein. Misschien moet je eens op www.avonturia.nl kijken. Zat grote kooien!

PS: ik zou opletten met die buizen, je moet de kooi wekelijks schoonmaken en met zoveel buizen is dat geen pretje!

PPS: Ik raad je aan om GEEN hamsterbal aan te schaffen, de nagels van je hamster kunnen in de gleufjes (voor luchttoevoer) blijven haken en dan breekt hun pootje en kun je ze beter in laten slapen want (ik spreek uit ervaring) ze worden niet meer beter. Dus gewoon op schoot laten lopen.
Bronnen: