van de kat ! dat was gister op animal planet.bij een kat zaten er ong 10 soorten bacterien en bij een hond meer dan 50 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kat heb 16 bacteriën in de bek en tong en een hond heb 58 bacteriën in de bek en tong dus ja dan is en kat toch schoner en het was laatst op animal planet in een progamma te zien het ging tussen de hond & kat zo werden er meer dingen vergeleken tussen de hond en kat

Toegevoegd na 1 minuut:
en is ook wel logchies want een hond een bijvoorbeeld ze eigen poep en een kat zie ik dat niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey bij jou zijn het 6 bacterien meer bij de kat. Wie heeft er niet goed opgelet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ikke vrees ik ! maar het was het zelfde programma! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of het exact het zelfde progamma was dat weet ik niet zeker want animal planet heb vaker van dat soort programma's over honden en katten maar het zou kunnen dat het toch het zelfde was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat eet wel z'n eigen braaksel ! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?? Nou, die van mij niet hoor. Als hij overgegeven heeft loopt hij ervan weg en kijkt er niet meer naar om...
De tong heeft verschillende functies en dient niet alleen voor het proeven en opnemen van voedsel, maar ook voor het schoonmaken en desinfecteren van de huid en de vacht.

Het midden van de tong is bezaaid met draadvormige haakjes, die voor de ruwte zorgen.

Op de punt, de zijkanten en de wortel van de tong bevinden zich de smaakpapillen. De smaakcellen zitten in groepjes, als partjes van een sinaasappel, rondom een kleine opening.

Kattentongen dienen als rasp, die zelfs een bot kunnen afraspen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke info, maar geen antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit antwoord wil ik zeggen, dat de tong van de kat draadvormige haakjes bevat en daardoor schoner is dan de hond. Als een hond ergens aan likt en daarna aan jouw hand...smeert hij het als het ware op jouw hand...bij een kat is het weg door die draadvormige haakjes in zijn tong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit had je dan ook in jouw antwoord kunnen vermelden, anyway thx voor je toelichting
De tong van een kat is schoner, een hond heeft 51 bacterien en een kat 31. Dat heb ik op animalplanet gezien.