Mijn hond gedraagd zich anders dan normaal.weet iemand hoe dit komt?

onze hond kruising mechelse herder/border collie van 7 (reu) is sinds 2 dagen vreemd aan het doen.
hij gaat steeds liggen voor 1 min en staat dan weer op om weer ergens anders te gaan liggen .hij lijkt een soort van zenuwachtig of ongedurig.
ik heb niet de indruk dat hij pijn heeft ik mag overal aankomen en op drukken en hij piept niet. zijn ontlasting is goed en urine ook .hij wil ook gewoon mee naar buiten en gaat ook gewoon rennen .hij eet en drinkt ook goed.er is thuis niets veranderd . wel is het hier nu carnaval maar daar heeft hij nooit problemen mee .hij is altijd gezond en heeft alle prikjes gehad.kan hij zo reageren omdat in de straat misschien een teefje loops is ? iemand een idee wat dit kan zijn? ben best een hondekenner maar kan dit gedrag niet plaatsen ,tips een sugesties welkom.fijne dag allemaal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaft de hond ook wel eens in het niets binnenshuis? Staart ie daarbij ook in het niets binnenshuis? Toont hij ook wel eens vlucht gedrag binnenshuis?

Het beste antwoord

Niet leuk dat je hond zo doet en dan wil je wel eens dat je hond kon praten.Je geeft zelf ook al aan dat hij onrustig is dit kan inderdaad komen doordat er misschien een teefje loops is.Wat kan helpen is je hond moe maken dus een heel eind wandelen dan zal hij dit gedrag wel even achterwege laten.Of misschien is het een vorm van aandacht vragen geef hemd dan even aandacht probeer je hond af te leiden.
Je hond is duidelijk niet in zijn doen.Misschien is hij inderdaad niet helemaal fit en dat hij zich daarom zo gedraagt.Dat je overal aan mag komen hoeft nog niet te zeggen dat je hond geen pijn heeft.Sommige honden hebben een hoge pijngrens en laten niks blijken.

Mijn advies zo zijn geeft je hond iets meer aandacht ga lekker met hem wandelen zo erg dat hij moe is zodat hij lekker gaat slapen.Kijk het een paar dagen aan en vertrouw je het dan nog niet ga dan even bij de dierenarts langs.

Sterkte met je viervoeter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is vreemd gedrag zoals je al schrijft.
Het zou goed kunnen dat hij onrustig is vanwege het loopse teefje,maar ook van het carnaval kan hij ineens onrustig worden want het wil niet zeggen dat als hem dit eerst niets deed,het dan altijd zo is.
Mijn hond was nooit bang van onweer en vuurwerk,maar ineens veranderde dit en liep hij hijgend en onrustig door het huis.

Het beste kun je aan het gedrag geen aandacht aan besteden,tenzij er medisch iets aan de hand is want honden laten niet snel merken dat ze ergens pijn hebben.

Misschien is een bezoekje aan de dierenarts niet eens zo gek om het één en ander uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij ook bedankt voor je antwoord.ik hou het in de gaten.ik denk nu ook wel dat het aan het teefje ligt.bovendien is de hond van mijn ouders ook loops en daar ben ik nog geweest.hij heeft nog nooit gedekt .kans is groot dat hij niet weet wat er van hem verwacht wordt ;-))
Niets om je ongerust om te maken.
Je hebt al een aantal controles uitgevoerd, en alles is normaal.
Het kan inderdaad te maken hebben dat hij de lucht van een loops teefje heeft geroken en daarvan onrustig wordt.
Wij hebben 2 berners, de reu was laatst ook onrustig en klierderig naar de gesteriliseerde teef.
Nu is alles weer normaal.