Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is baby melk goed voor katten?

Ik heb 3 katten en nu vinden ze ook de Nestle peuter melk lekker van me dochter. Kan ik dit geven of gaan ze hier ook van aan de diarree.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle poezen die ik heb gehad vonden water gewoon het lekkerst.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit kun je beter niet doen want er zit lactose in en hiervan kunnen katten diarree krijgen.

Als je toch melk wilt geven,kun je het beste kattenmelk geven want hierin is het lactose gehalte aangepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Cryofiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'n +
't Is beter als je je katten water geeft. Om ze daar aan te laten wennen kun je de melk telkens met wat meer water verdunnen totdat je alleen maar water geeft. Bij onze katten lukte dat prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat vanzelf wel merkt, of ze er diarree van krijgen, toch?

Ik heb mijn katten nooit melk gegeven, alleen maar water. Waarom zou je de kans willen lopen dat ze diarree krijgen?
Geef ze liever een lekker stuk rauwe vis, dat is een veel grotere traktatie dan melk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen kattenmelk is goed voor katten. Het is onnatuurlijk om (bewerkte, gepasteuriseerde)koemelk aan een kitten te geven. Op zich kan het niet heel veel kwaad want een jong kitten kan nog wel lactose verteren. Maar het is gewoon echt niet nodig en doet eerder kwaad dan goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding