dat kan je alleen voorkomen door je kat binnen of in een ren te houden.
dat is namelijk het wezen van een kat: het is een roofdiertje, gespecialiseerd in kleine knaagdieren en soms vogeltjes.
hopelijk bestraf je de kat niet voor dit volkomen natuurlijke gedrag.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
bedenk dat je kat het als een presentje voor je ziet; lief toch? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten komen niet buiten en hij brengt altijd speeltjes en knuffeltjes naar ons, heel grappig altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, onze kat vroeger thuis was enorm vrijgevig!
deze kwam buiten, en mijn moeder zette altijd een bloempot op de kop over de gift. Zelfs toen we het huis uit waren was het eerste wat we mochten doen 'lijken rapen' zoals mijn moeder het noemde. (arme kat, waardering van nul komma nul!) :) Rieneke, weet jij toevallig of dit te maken kan hebben met 'apporteren' wat (sommige) katten graag doen, of is dit gedrag heel ergens anders onder te scharen dan 'naar het baasje brengen'?
Rieneke1
12 jaar geleden
euca, de kat vindt ons niet zo snugger, en duidelijk geen beste jager, vandaar de presentjes.
een beetje zoals moepoes die haar kleintjes een prooi geeft, al dan niet levend om mee te oefenen.
voor katten valt het onder de opvoeding ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat? een keiharde belediging dus zo'n gulle gift mét boodschap!!
haha! geweldig!!!... en ze hebben nog gelijk ook! ;-)

Andere antwoorden (3)

Als je je kat een belletje om doet horen de vogeltjes en muisjes hem optijd aankomen en kunnen ze wegvliegen/wegrennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet. Het is de aard van het roofdier, dat kun je hem niet afleren. Of je moet hem 24/7 binnenhouden, maar voor veel katten is dat ook geen optie. Beschouw het maar als een geval van pech voor die muis of die vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan je niets aan doen zelf belletjes en andere dingen helpen niet is nu eenmaal de aard van een kat.Let wel ik ben dol op vogel en alles wat leeft en heb hier 2 katten die ook we eens wat vangen.De hele winter vogels gevoerd en 1 keer dit jaar een mus gevangen.Hier hebben de vogels genoeg plek struiken om in weg te vluchten in de tuin.

Toegevoegd na 4 minuten:
Muizen is een ander verhaal.Ook niet veel gezien dit jaar maar vorig jaar veel op de deurmat.Als er veel zijn worden ze ook veel gevangen denk ik.