Kippeneten. Ik zou graag mijn kippen meer voedsel geven (i.p.v. granenmix, onkruid..) Iemand dierlijk voedsel - ideeën?

Ik kweek nu pissebedden (zijn ze dol op)

We hebben ze gekocht bij een handelaar. Hun bek is bodgesneden, dus pikken is zéér moeilijk voor hun. Ze hebben nu vrije uitloop.

Woonplaats : Spanje

Eten ze niet zo graag : Wormen (vol aarde) , harde duizendpoten, naaktslakken (ook vol aarde)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik maar denken dat kippen (eventueel gebrande) snavels hadden.... :)

Het beste antwoord

waarom geef je ze niet af en toe een handje kattenbrokjes?
is goed voor ze, en makkelijk op te pikken.
of een schepje universeelvoer (gedroogde en vermalen insecten) door het graan.
onlangs heb ik met het laatste een haan verwend, hij vond het heerlijk!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik eens proberen :) , we hebben nl. 2 katten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer hartelijk bedankt.

Andere antwoorden (3)

We hadden vroeger kippen die dol waren op mieren. Misschien kan je daar aankomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral de rode mieren, steken die niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze steken niet, maar spuiten ook een soort zuur mierensap. Dus de vraag is of de kippen ze dan nog lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kippen kunnen bijzonder kieskeurig zijn (merk voer bv) dat wat ze niet lusten eten ze gewoon echt niet hoor, helemaal niet als ze zelf een maaltje bij elkaar scharrelen. lopen je kippen los of zitten ze in een hok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los. Als ze willen vliegen ze zo weg (vleugels zijn nog niet geknipt) Ze verkiezen i.p.v. een lekker hok met stro en legbakjes een boom om 3 meter hoog in te zitten :) Ze zijn jong en leggen nog geen eieren.
Rupsjes, larven of maden zijn vaak ook populair bij de kippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
kippen vinden meelwormen ook heel lekker