wat is beter, mijn hond rauw of gekookt vlees geven?

Ik zit er aan te denken zelf te gaan koken voor mijn hond. Hij is al oud, en moet vaak braken. Ik lees op internet veel over rauw vlees maar is gekookt vlees dan niet beter, als hij al zo vaak moet braken? en op zijn leeftijd (een Jack russel van 15 jaar)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat geef je hem nu dan?......Brokjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze poedel is 22 geworden en heeft het haar hele leven gedaan met brokken, dus waarom zou je je hond uberhaupt vlees geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of je al bij de dierenarts bent geweest n.a.v. het braken van je hond?

Het beste antwoord

voor een hond is rauw vlees vele malen beter dan gekookt vlees of brokken.
het is echter een enorme rekenpartij om het goed te doen wat betreft de verhoudingen tussen de verschillende soorten vlees en de hoeveelheden supplementen.
lees je maar eens in op de sites van barfplaats en voernatuurlijk.
makkelijker, en net zo goed, is het om kompleet vers voer te geven.
zo weet je dat de hond niets tekort komt.

in het specifieke geval van jouw bejaarde hondje, zou ik deze switch niet maken.
ben je al eens naar de dierenarts geweest ivm het vele braken?
dat zou mijn eerste stap zijn ipv het dieet rigoreus om te gaan gooien.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord. dat is ook precies de reden waarom ik twijfel en nog niet begonnen ben (zijn leeftijd) Ik gebruik de tips om eerst naar de dierenarts te gaan dus heb al gebeld voor een afspraak bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als jouw hond vaak braakt, is het verstandiger om dieetvoer te geven (op advies van een dierenarts). Zelf gaan experimenteren met verschillende vleessoorten, gekookt of rauw, lijkt mij minder verstandig. Alleen vlees bevat bij lange niet alle voedingsstoffen die een hond nodig heeft.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg ook niet dat ik hem alleen vlees geef. Mijn vraag ging alleen over het vlees.