Hoe kan ik mijn kat aan andere mensen aanbieden?

Hoe kan ik mijn kat aan andere mensen aanbieden? Hij is alleen en als we thuis komen vraagt hij ontzettend veel aandacht. 2de kat willen we niet daarvoor is ons huis te klein voor 2 deugnieten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (7)

Door geld uit te geven en je poes naar een asiel te brengen. Dieren zijn geen handelswaar dus niet via mp aub!

Toegevoegd na 2 minuten:
Of amivedi kan ook bemiddelen, dan kan de poes vanuit jullie huis naar een nieuwe baas. Maar een asiel is naar mijn mening beter. De poes krijgt een gezondheidscheck, wordt gechipt en krijgt de enting wormen kuur en word gesteriliseerd. Ook doe jij afstand van je dier en heb je nooit de kans dat ze met het beestje weer bij je op de stoep staan!

Toegevoegd na 6 minuten:
oja, het asiel zal de nieuwe baas ook blijven volgen, vaak brengen ze ook onverwachts een controle bezoekje bij de nieuwe baasjes en halen het diertje terug als het niet juist behandelt word.
Er zullen mensen zijn die het zielig vinden of hard, maar ik vind het een verantwoordelijke keus.
Maar denk de volgende x eerst na voordat je een beest neemt, natuurlijk vraagt de kat om aandacht, vooral om dat je werkt, dit had je toch eerder kunnen bedenken, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou toevallig ben ik ook vrijwilliger in een asiel, ik ben pleegmoeder en bij ons werkt het wel degelijk zo. Het is zelf zo: een asiel is afhankelijk van subsidies en giften, en als ik zie als vrijwilliger dat er niet fair met de regels of de dieren omgegaan wordt kom ik in actie! Ik haal tv drenthe erbij, ik zou het dagblad van het noorden erbij halen enz!
Nouja, ik zou toch voor een asiel kiezen, maar wat is de garantie dan als je je kat particulier weggeeft het goed terecht komt? Leg me dat eens uit dan
Rieneke1
12 jaar geleden
voor zover ik weet bemiddelt amivedi niet, maar voor de rest een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou mijn kat dus never nooit in een asiel doen.
sommige asiels zorgen misschien goed voor hun dieren , maar de meeste echt niet hoor!
En je weet nooit waar je schatje terecht komt.
En als het asiel te vol raakt dan gaan de outjes er altijd uit.
Dat wil je je diertje toch niet aandoen =(
inderdaad niet via marktplaats en ook niet via een asiel zo kan hij nog in verkeerde handen komen want een asiel kijkt vaak niet echt hoe de persoon is aan wie ze een dier verkopen.....en alsnog al zouden ze dat wel doen iemand kan ook mooi weer spelen
Probeer het via vrienden familie bekenden of vrienden van vrienden in ieder geval dat je weet dat hij goed terecht is!!
En vertel dat hij veel aandacht nodig heeft als ze dat niet kunnen geven zou ik het ook niet doen dan zou het beestje zich ook niet fijn voelen eerder ongelukkig
Ontzettend veel succes en hoop dat hij een goed plekje krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh het is een kat, die vraagt aandacht als het hem uitkomt. "O ja , daar zijn die mensen die voor me zorgen en die met me spelen, ik zal maar even wakker worden, dan zijn die mensen ook weer blij dat ik me met hen bemoei".
Ofwel, doe hem niet te gauw weg als je echt graag een kat in huis hebt, mijn kat vraagt ook aandacht, maar zet er geen andere kat bij want dan is het vechten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nu tijdelijk een paar maandjes thuis (heerlijk) en de katten liggen overdag tot 5 voor 5 te pitten.
vlak voor de baas thuiskomt worden ze wakker, en net als je eten staat te koken/ elkaar gedag zegt/ post leest etc vragen ze heeeeeel veel aandacht je hebt dus een punt
Twee katten in huis nemen niet per definitie twee maal zoveel ruimte in.
Als katten zich vervelen kunnen ze juist veel aan elkaar hebben door wederzijdse aandacht.
Het is jammer genoeg niet van te voren te bepalen of een kat een nieuwe huisgenoot zal accepteren.
Mijn ervaring is wel dat het heel goed kan werken.
Het is waarschijnlijk eigenlijk zo dat je gewoon van de kat af wilt, jammer dat je er ooit aan begonnen bent, een kat verdient beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je een kat genomen? Hou je niet van je kat, ben je er niet aan gehecht? Misschien een foto en een berichtje ophangen bij een dierenarts? Vind het zielig voor je kat. Een dier geeft je onvoorwaardelijke liefde. Heb dit bijna 17 jaren mogen ervaren en mis mijn poes nog alle dagen. Ze zat ook een hele dag alleen maar het eerste kwartiertje dat ik thuis kwam was alle aandacht voor haar en later op de avond lag ze gezellig op mijn schoot. Ik wens je kat een baasje dat haar veel liefde geeft. Je krijgt zoveel liefde terug...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens tijdens een verjaardag aan iemand of diegene nog iemand kent die belang heeft bij je kat. Of plaats een advertentie bij supermarkten en dieren winkels bij jou in de buurt. Of probeer eens bij de kinderboerderij te informeren of ze daar nog leuke baasje kennen waar je kat mag komen wonen.
Maar als je twijfels begint te krijgen om je kat wel of niet weg te doen, twijfel dan niet langer en hou m gewoon. Want een kat die zo veel aandacht wil van zijn baasje die die is niet alleen bezig om zelf aandacht te vragen, nee hij geeft jou op zijn manier ook graag aandacht. En een kat die dat doet is echt oprecht gek met zijn baasje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in eerste instantie in mijn omgeving (vrienden en kennissenkring) gaan zoeken naar iemand die goed voor mijn kat zou kunnen zorgen. zo heb ik zelf een keer een kat van iemand overgenomen, omdat hij er niet meer goed voor kon zorgen en ik wel.
Als dit niet lukt, dan zou ik contact opnemen met een particuliere kattenopvang en hun hulp vragen: ze hebben vaak websites en kunnen garanderen dat een kat goed terecht komt. Ze bewaken dit ook.
Zo ben ik aan mijn huidige kat gekomen!