Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk narcosemiddel kan het best gebruikt worden bij een hond met epileptie?

Mijn hond (groenendaeler reu bija 11 jaar) moet gecastreerd worden omdat hij een tumor in 1 van zijn testikels heeft. hiervoor moet hij onder narcose en de dierenarts is van plan om domitor/ketamine te gebruiken. ketamine is een tranqualizer en een ''trigger'''voor een aanval. welk narcosemiddel is dit niet/ kan het best gebruikt worden?

Toegevoegd na 27 minuten:
tuurlijk weet de dierenarts wat hij doet, is namelijk voor hem vast niet de eerste keer. ik weet alleen zelf uit ervaring dat dierenartsen bij oude/risicovolle patienten ook bijvoorbeeld alfaxan of propofol/iso gebruiken.. was dus alleen benieuwd welk narcosemiddel de drempel naar een aanval niet verlaagd.... niet bedoeld om te gaan betweteren bij mijn eigen dierenarts.......

Toegevoegd na 28 minuten:
ik bedoel dat ik weet dat ANDERE dierenartsen bij oude/risico..............

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zover ik weet verlaagd ketamine de triggerdrempel dus daar zou ik zeker over doorvragen. Ik las ergens dat bij epileptie "gasanesthesie met isoflurante, geinduceerd met Domitor of Nesdonal/Thiopental" aanbevolen wordt maar ik ben geen expert dus navragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding