wat zijn de makkelijkste vissen?

ik dacht iets als guppy's.

het mag het volgende niet hebben:

- veel ruimte
- pompje
- warmwatervoorziening
- duur voer
- dure vissen
- moeilijk te verzorgen
- moeilijk te verschonen
- een ronde kom
- al te grote vissen
- extreem tropisch

het mag het volgende wel hebben:

- snel jongen (niet al te snel)
- mooie vinnen enz.
- veel licht nodig hebben (hoeft niet)
- een vierkante aquarium
- makkelijk te verzorgen
- makkelijk te verschonen
- superklein
- dichtbij bij Zwolle of Wageningen te koop

Ik wil PERSE een aquarium en GEEN ronde kom!

PS ik ben bijna 12 en weet niks van vissen ;-)

groetjes uit Zwolle!

Toegevoegd na 51 seconden:
ik hoorde ook iets vaags over dat jonkies opgevreten worden door oudervissen?????????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Guppen zijn idd makkelijke vissen. Zorg voor een paar plantjes daar kunnen de jongen zich verstoppen anders kan het gebeuren dat ze opgegeten worden. Denk ook aan een algeneter, die houd de boel een beetje schoon.
Hier onder een link met waar je allemaal rekening mee moet houden. Vraag ook advies in de dierenwinkel als je de vissen gaat kopen, die kunnen je veel tips geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal als je plantjes koopt, zitten daar slakjes in, die slakken , die doen toch ook zuiverend werk? (dacht ik...)

Andere antwoorden (2)

Je wil dus een aquarium zonder pompje???? Oei, dat zou ik je afraden. Het kan wel, dan moet je het water elke week voor 1/3 verschonen. Wel moet er dan een zuurstofpompje in, anders beweegt het water niet en dat kan dodelijk zijn voor je visjes.
Guppy's zijn inderdaad hele makkelijke visjes, die ontzettend snel voortplanten. Wel moet je er dan beschutting in doen, bijv. planten en een stukje wortelhout. Of iets anders leuks.

Oja, een tip. Vele mensen gooien de planten in het aquarium zonder iets te doen. Als je de planten los maakt van hun bakje/staafje en de wortels goed in de bodem drukt (in het grind) dan eten de planten de viezigheid in de bodem op. Dus blijft je bak mooier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Platies zijn ook makkelijke vissen om te houden, die zichzelf voortplanten zonder dat je er wat aan hoeft te doen. Maar voor zover ik weet (wij hebben ze ook) heb je daar wel (voor guppies ook) een warmwatervoorziening voor nodig. En een pompje met filter zou ik inderdaad toch ook aanschaffen. Scheelt je een hoop werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pompje is eigenlijk alleen nodig om een evenwicht te forceren.
In een aquarium met de juiste verhouding planten en vissen is een pomp niet nodig.
Probleem is dat we bijna altijd te veel vissen er in stoppen, logisch daarom beginnen we aan een aquarium, vissen kijken.
Grote bak met veel planten en niet te veel vissen kan prima.
je zou het beste goudvissen kunnen nemen,
die zijn nog het makkelijkst,