Welke onderzoeken kan je aanvoeren, als je iemand wil bewegen tot het in laten slapen van de kat?

ik haal, als advocaat van de katten, vaak de vijf vrijheden van brambell van stal.

Rieneke1
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer/andere argumenten zijn er wel, maar echte onderzoeken ? Ik heb een paar verwijzingen (maar geen teksten) kunnen vinden over euthanasie op proef- en landbouwdieren, maar niks over huisdieren.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advocaat van de katten?
Rieneke1
12 jaar geleden
bliets, daarmee bedoel ik dat ik empathie voor katten heb, en voor ze opkom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ik haalde mij al hele vreemde taferelen voor de geest.

Het beste antwoord

Rationele argumenten gaan eigenlijk niet op in deze emotionele beslissing.
Als de toekomst gewoon niet rooskleurig is dat versterkt
wel je beslissing.
dus maak een logische verwachtbare toekomstige levensloop vanaf dit moment met veel lijden en de komende emoties
en de vraag wat wil je, dat ze zoveel moet lijden omdat ja wat eigenlijk ???
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iemand die zijn kat moet laten inslapen omdat hij ziek is, is niet zo rationeel dat hij zich iets van die vrijheden aantrekt.
Hij/zij wilt gewoon dat de kat blijft leven, ook al weet hij dat het beest te ziek is.
Hij/zij zal moeten inzien dat houden van ook betekent loslaten en dat spuitje laten geven.
Eigenlijk is het wat zelfzuchtig om een dier dat leidt te laten leven voor jouw lol. Maar of dat begrepen zal worden..
Hoop dat de iemand gauw vrede heeft met de beslissing
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Ben het met je eens. Je kunt in dit soort situaties niet je gelijk halen door met onderzoeken en feiten te schermen. Dit soort besluiten zijn vooral emotioneel en daar helpt vaak geen argument tegen.
Eigenlijk zijn ze niet van Brambell, die waren in 1e instantie anders, maar van het FAWC, maar ze komen wel zo'n beetje op hetzelfde eer.Volgens mij hoef je geen onderzoeken aan te voeren om een lijdend dier uit dat lijden te verlossen,maar een beroep op de redelijkheid van de "eigenaar"van het dier doen, moet m.i. voldoende zijn.