kun je iets doen tegen het (extreem) snurken van een kat?

Toegevoegd na 19 uur:
Mijn kat doet dit altijd al, vorige maand zijn we nog bij de dierenarts geweest en hij is helemaal gezond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
in een ander bed gaan liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt controleren of je kat vocht achter de longen heeft door de ademhaling is rust te meten. Die moet ongeveer 20 a 30 zijn. Als ie boven de 40 is kan er iets mis zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet hij dit altijd?
De mijne doet het zo nu en dan vreselijk, dat ligt eraan hoe hij met zijn kop ligt.

Antwoorden (6)

In de bijkeuken ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou de kat even na laten kijken bij de dierenarts.
mogelijk zit er een obstructie, van welke aard dan ook, in de luchtweg.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een vreemde minnen.
er kan van alles in de neus zitten, een poliepje, een grasaartje, zelfs een tumor.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank latoya!
Kan zijn dat ie vocht achter de longen heeft. Daar is een goed medicijn tegen waarna het snurken stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan. Rassen met een korte kop, zoals de Pers snurken door de afgeplatte vorm van de schedel. Hier kan je niks aan doen.
Snurkt je kat altijd al, dan ligt het waarschijnlijk aan de vorm van het gehemelte en de luchtwegen. Snurkt je kat sinds kort of wordt het steeds erger, dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
Luchtweginfecties kunnen snurken veroorzaken en vereisen behandeling met antibiotica.
Zoals eerder gezegd kan er ook vocht achter de longen zitten. Vaak wordt dit door hartproblemen veroorzaakt. Afhankelijk van het exacte probleem kan hiervoor hartmedicatie eventueel in combinatie met vochtafdrijvers voor voorgeschreven worden.
Kortom, er is onderzoek bij de dierenarts noodzakelijk om te kunnen bepalen of er iets aan gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet veel maar mijn Hond snurkt ook en die leg ik soms in een betere stand te slapen en dan is het snurken meestal over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het wel gezellig vinden. Maar als jij daar anders over denkt , leg hem op 'n plaats waar je het niet , of minder hoort .De dierenarts lacht in z'n vuistje als je hiervoor naar hem gaat . Niks aan doen . De ene mens snurkt ook meer dan de ander .