Waarom zijn mijn katten geobsedeerd door wattenstaafjes?

Mijn katten worden helemaal wild als ze een wattenstaafje zien. Zit er een bepaalde geur aan katoen waar ze van houden? Overigens kauwen ze ze helemaal kapot en 't liefst eten ze 'm nog op ook. Uiteraard bewaar ik ze buiten bereik van de katten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

ik denk niet dat het specifiek om het wattenstaafje gaat: alle katten hebben zo hun eigenaardigheden.
ik kan de vloer bezaaien met wattenstaafjes, maar het interesseert ze niks.
hier moet ik de elastiekjes achter slot en grendel houden.
zo'n speeltje is ze een keer goed bevallen, en dan houden ze dat er in.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat ik bedoel is: dat geldt voor jouw katten.
de mijne worden niet heet of koud van een wattenstaafje.
het is denk ik een soort van conditionering: het is ze eenmaal erg goed bevallen ermee te spelen, en dat zit nu in hun systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, wat een grappige katten hebben jullie!

Andere antwoorden (3)

Mijn kat is ook gek op alles wat met oren te maken heeft. Hij heeft eens een oordopje van mijn nachtkastje opgegeten. Toen ben ik eens gaan proberen om te zien wat het nou precies was(beetje genant), met oorsmeer. Even in mijn oor peuteren (die gewoon schoon zijn hoor, geen spinazie) en ja hoor, hij vrat zowat mijn vinger eraf.
Mijn bril-poten moeten eraan geloven; ook wattenstaafjes (waarschijnlijk heeft hij er ooit eens een gevonden die naast de pedaalemmer was beland)...
En, ik schaam mij diep, heb ik eens een pilletje wat hij van de dierenarts had gekregen, ingesmeerd met oorsmeer. Hij vrat hem op, terwijl hij hem eerst elke keer uitspuugde.
Ik denk dat het is omdat poezen vliegen vangen en opeten, deze zijn bitter en misschien denkt poes dat er vliegen in mijn oren huizen.
Dus ik denk dat jouw poes ooit een wattenstokje met oorsmeer heeft gevonden en elk wattenstaafje hieraan relateert. (klinkt allemaal "smerig", maar ja, het hoort er gewoon bij hoor).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje voor het smerige verhaal ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk!
Bij mij hadden ook niet beide katten dit vreemde gedrag.
Het kan ook nog zijn dat het katoen gebleekt is met chloor. Katten zijn gek op chloor.
MIjn kat is ook helemaal gek op wattenstaafjes,hij gooit ze door de lucht en kauwt erop.
Waarom ik weet het niet maar moet ze echt achter slot en grendel doen anders pakt hij het stiekem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vorm en het lichte gewicht is denk ik gewoon erg leuk om mee te spelen,1 van mijn katten is ook dol op wattenstaafjes en ik gebruik altijd oordopjes,laat ik er 1 liggen op mijn nachtkastje dan is ie geheid verdwenen de volgende avond en vind ik hem weer eens terug ergens in huis.
Nu heb ik een stukje van zo'n knutsel ding (geen idee hoe het heet,zit ijzerdraad in met zacht stof eromheen waar je poppetjes e.d van kan maken )gegeven en vind ze fantastisch om mee te gooien en dan te besluipen.