Mijn kat is 18/19 jaar eet veel en drinkt veel maar nog mager?? Wat te doen?

De vraag zegt alles al

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Mijn kat is 19, bijna 20 en is ook mager. Je zegt dat hij gewoon nog goed eet en drinkt, dan is er niks aan de hand, dan is het gewoon ouderdom. Je hoeft hier niet mee naar de dierenarts want die geeft hetzelfde antwoord;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooral oudere katten kunnen last krijgen van een overactieve schildklier.
ik zou hier even naar laten kijken; met medicatie is dit goed aan te pakken.
ook suikerziekte is een optie.
ik zou er toch een bezoekje aan de dierenarts aan wagen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in sommige gevallen krijgen ze een spuit anabolen steroïden. Dan maken ze weer wat spieren aan. Deze spuit wordt dan een aantal weken herhaald. (ik geloof ongeveer iedere 6 weken)
De kat bij ons thuis heeft hetzelfde. Veel eten en drinken, en alsnog weegt ze nog geen 1,5 kilo.
Vele katten die oud zijn hebben een nier probleem, vertelde de dierenarts ons. Echter hoort het veelvoudig eten hier niet bij, al doet onze kat dat wel.
Met name oudere katten waarbij de symptomen te zien zijn, missen al 70% van hun nierwerking.
De dierenarts waar wij heen gingen vertelde ons dat er met medicatie en dieetvoer veel te doen valt, maar eigenlijk is het rekken van executie. En dat te bedenken wat dit kost.
Wat wij thuis doen: onze kat lekker oud laten zijn, zo af en toe lekker verwennen met iets lekker, en haar een goed leven aanbieden.
Zorg ervoor dat er plekken in huis zijn waar je kat kan liggen, een kussentje o.i.d. Doordat je kat mager is en misschien nog magerder wordt, zal hij/zij het vet missen op de botten en zal het 'bedje' zacht moeten zijn.

Natuurlijk kun je altijd de dierenarts bellen om te vragen of hij nog andere ideeen heeft.