Nee, "menselijk"eten als dit is niet erg gezond voor honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,want zoethout laxeert als de pieten en op een het huis vol schijtende hond zit niemand te wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha morgen geef ik je een plus dat kan niet met mijn telefoon .. Prachtig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geniaal XD
plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha. Zoethout heeft kennelijk een laxerende werking. Plus voor Moolkeesje. Maar in welke hoeveelheid dat effect optreed staat er niet bij. In ieder geval kan het geen kwaad gelukkig. Misschien is het zelfs wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik tig jaar geleden mijn 1e en tevens laatste poging deed te stoppen met roken, was het voor mij noodzakelijk iets in de vorm van een sigaret bij/in de hand te hebben. Dat werd dus zoethout en ik moet bekennen dat ik daar de 1e paar dagen behoorlijke hoeveelheden weggeknauwd heb. Dat resulteerde toen in een enorme diarree,maar het is me gelukt, én zoethout én sigaret te laten staan.
Ik denk niet,dat het hondje er zo veel van verorberd heeft, als ik in die dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben ik het helemaal met je eens. Als je dagen zoethout eet merk je zeker dit effect. Vandaar dat het bij detox gebruikt wordt.
Zouthout zou niet schadelijk zijn voor honden. Ik weet dat ze het ook aan paarden geven als natuurlijk geneesmiddel.

Van oudsher wordt drop of zoethout ook gebruikt bij maag- en darmklachten. Het zou de aanmaak van maagzuur enigszins remmen. Tegenwoordig zijn er echter veel effectievere maagzuurremmende medicijnen op de markt, in ieder geval voor mensen.

Zouthout zijn korte stukjes van de wortelstok van Glycyrrhiza glabra, een plant. In hoge doseringen kan je bijwerkingen krijgen als hypertensie, oedeem, hoofdpijn en kortademigheid, maar dan gaat het om enorme hoeveelheden.

Een relatie met de stoelgang ken ik zelf niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de natuur en info pagina "Detox voor dieren" wordt zoethout ook als natuurlijk middel genoemd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb iets gevonden over laxerende werking, zie website overkruiden. Geen idee in welke hoeveelheid je dit dan moet gebruiken.

In ieder geval kan het geen kwaad voor een hond.