Ik heb 2 mannelijke degoes maar zij hebben constant geslachtsgemeenschap met elkaar. Is het mogelijk dat het geen 2 mannetjes zijn?

Ik heb een tijdje geleden 2 degoes gekregen van iemand die ze fokt. Ze zei dat het 2 mannetjes zijn, maar er is 1 degoe die altijd geslachtsgemeenschap wil met de andere. Ik heb ergens gelezen dat een mannetje dit doet bij een ander mannetje om te tonen dat hij de baas is, maar zou hij dit zo vaak doen? Hij zit echt constant bezig op de andere degoe. Ze vechten ook niet vaak (zoals anders wel gezegd wordt dat 2 mannetjes samen vaak vechten) en het is altijd dezelfde die dit doet terwijl de andere dit vaak niet graag heeft. Voor mij is het ook echt niet meer zo prettig om naar de degoes te kijken. Zou het toch niet kunnen dat het een vrouwtje en een mannetje is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Die kans is vrij groot denk ik. Als het ene mannetje toch een vrouwtje blijkt te zijn, zal je op een gegeven ogenblik merken dat ze zich anders gaat gedragen. Als je zwager is, zal ze een nest gaan vormen en natuurlijk aankomen. Ik zal de situatie gewoon afwachten, en als ze dan toch gaan vechten, zal ik ze uit elkaar halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf kan je ook het geslacht bepalen door naar de afstand tussen de anus en de geslachtsopening te kijken. Deze afstand is bij het mannetje namelijk groter. Voor een plaatje zou ik naar onderstaande site gaan. (onderaan de pagina)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kunnen net zo goed 2 vrouwtjes zijn, of een mannetje en een vrouwtje. Als je het zeker wilt weten zou ik naar de dierenarts gaan.